sweetness Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg har store problemer med å få litt ekstra futt ut av min AMD 2700+ 2.17 GHz (T-bred). HK mitt, Abit NF7-S (nForce 2) vil ikke samarbeide. Når jeg er i bios og skal sette opp cpu-frekvens (orginalt 166x13) til 166x14 \ 166x15 er den overhode ikke interresert i det (ikke 166z13.5 engang!) Jeg har satt på ny vifte på prossesoren (og den kjører på maks) + artic silver kjølepasta. Ekstra vifter i kabinettet også. Har leitet på Abit sine sider om hva det støtter men finner ikke noe men de skryter på seg "...ABIT SoftMenu™ : The overclocking function includes CPU frequency, Vcore, multiplier, chipset & DDR voltage and AGP VDDQ voltage adjustment available to maximize your system performance..." Trenger jeg ny bios? NF7-kortene har sikket mange der ute --> noen erfaringer med OC (er ikke noe utprega ekspert så noen tips tas vel imot) Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Prøv å øke FSB i stedet for, er ikke sikker, men tror ganske sikkerta t CPUen er multiplierlåst:( Lenke til kommentar
Cutler Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Noen amd cpuer har MP lock. Kanskje din har det. Har du prøvd å øke fsb? Lenke til kommentar
Allsop musematte Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Mener at dette "ABIT SoftMenu™" er et windows program som du kan bruke til å overklokke direkte fra Windows!!! Det burde følge med cd'ne som kom med hovedkortet. Eller så kan det lastes ned fra Abits hjemmesider. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Mener at dette "ABIT SoftMenu™" er et windows program som du kan bruke til å overklokke direkte fra Windows!!! Det burde følge med cd'ne som kom med hovedkortet. Eller så kan det lastes ned fra Abits hjemmesider. Softmenu er i BIOS! Om man får det i Windows tviler jeg sterkt på. Vil bare si at Softmenu er genialt, og alle burde ha hatt en slik BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå