Gå til innhold

Bluetooth mus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har oppfattet det slik at bluetooth er bedre en IR, ja. Uansett er ikke spilling hovedgeskjeftigelsen min. Når jeg tenker etter står spilling ganske langt nede på listen :) Uansett ser jeg det som en fordel å kunne dra mindre med meg rundt om kring i verden (ok - så er ikke min verden utrolig stor, men dog).

Lenke til kommentar

IR betyr Infrarød? :ermm: Det er RF-teknologien tidlogere trådløse mus benytter seg av såvidt jeg vet, men om det er noen forskjell derimot :). Passe duglig, men dugbart til Windows bruk og spilling hvis du ikke er CS-freak-kresen da :)

 

Har selv MX900 og er storfornøyd. I tillegg til at musa er god, rask, brukervennlig, bra utseende og at det følger med en BT-hub du kan bruke med mobiltelefonen++, kan den også altså brukes på opptil 10m uten behvo for fri sikt. Helt utrolig genialt. Test på HW.no også :)

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Tror jeg leste en test som sa at den fuker mot bærbare som har BT innebygd, men at den da ikke støtter bruken av task knappen. Musa har nemlig en egen liten knapp til å bytte mellom programmer. Har aldri brukt den selv, men de som ikke liker å bruke tastaturet og hurtigtaster sier at det er genialt. Ellers skal visst musa funke greit.

 

Problemet er at batteriene bare varer tre dagers tid (avhengig av type batterier seff), så du må ha dockigstasjonen for å lade musa. Er du på et seminar eller.no med bærbar som har BT støtte, så ville det jo være genialt med en trådløs mus.

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte at den fungerer med bluetooth integrert på bærbar, iallfall på Dell Inspiron8600. Da fungerer den nok høyst sikkert på andre pcer med integrert bluetooth også.

 

Det er virkelig genialt. Ypperlig ytelse, og man får det som er trådløs frihet, nemlig ingen ledninger, plugger el. Batterikapasiteten der derimot meget dårlig, opplevde maks 2 dager, og da tok jeg ut batteriene når jeg ikke brukte musen. Men dette ser jeg ikke som noe problem, for det følger med lader.

Dockinnbay'en (den ladeklossen) testet jeg aldri, fordi jeg ladet med den samme klossen til min mx700, og BT har jeg på min bærbare pc. Rekkevidden er meget god, og det er lett å få "koblet" den til pcen.

Derimot har jeg ikke 1000kr til rådighet til mus nå, så jeg måtte levere den tilbake til elkjøp. Men jeg fikk gjort det jeg skulle, teste at den fungerer uten medfølgende bt/ladkloss

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...