Bobbers Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hei ! Jeg har overtatt en IBM Thinkpad T23. Den har kun et 16 MB grafikk-kort av typen S3 silicon graphics/IXC 1014. Noe som er i minste laget med tanke på f.eks de nyeste spillene på markedet. Command & Conquer - Generals, som krever 64Mb skjermkort og som ikke akkurat er av de nyeste spillene på markedet, får jeg ikke kjørt på denne maskinen. Jeg skulle gjerne hatt større grafikkytelse på denne bærbare, men jeg vet ikke om det lar seg gjøre å oppgradere, på noen måte, uten å måtte skifte hele hovedkortet ?. (Da jeg regner med at "S3-kortet" er integrert på hovedkortet ?). Jeg har 640MB Ram innstallert og en intel-processor på 1113 mHz. Disse spesifikasjonene duger enda lenge Noen som kan hjelpe ? På forhånd takk ! /Kenneth Lenke til kommentar
Askelander Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Det finnes dockingstasjoner for T23 med PCI spor (kanskje med AGP og?) Da kan du jo sette i det skjermkortet du ønsker... Tror ikke det går å sette i nytt internt skjermkort (har egentlig ikke peiling på det) Lenke til kommentar
Bobbers Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Ok, jeg vet av en slik docking/replikator som jeg kan se litt nærmere på. Men ulempen med slike dockinger/replikatorer er at den bærbare ikke lenge blir særlig bærbar lenger Det finnes jo to typer docking/replikator til Thinkpad T23, en liten og en litt større med en del utvidelsesmuligheter. Jeg regner med du snakker om den store ?. Den lille replikatoren har jeg ihende allerede, men den har bare ekstra utganger for diverse perifere ekstrautstyr, og ingen PCI/AGP-spor. Anyway, takk for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå