Gå til innhold

Plextor vs LG brenner


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe cd-brenner, men er ikke sikker hva jeg skal velge. Valget står mellom Plextor 24x eller LG 24x/32x. Har noen noe argumenter for/imot disse? Vil gjerne ha saklige argumenter og begrunnelser, ikke bare "Plextor ruler", "LG suger" og sånt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LG fungerer helt sikkert bra.

Jeg kjøpte selv en lite-on som er en billig brenner som har fungert knallbra!

 

Plextor går for å være det beste fordi den er meget stabil. Jeg vil nok også tippe at holdbarheten er betraktlig bedre når det gjelder Plextor sammenlignet med LG selvom LG generelt holder bra.

 

Med plextor gjør du ihvertfall et godt kjøp med tanke på kvalitet!

 

_________________

AMD Athlon XP1800+

512 DDR RAM

Abit KR7A-RAID ATA/133 DDR Hovedkort

IN-Win S506 300W Kabinett

Thermaltake Silent Viking <21db

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-03-14 18:42 ]

Lenke til kommentar

Bare fordi Plextor er ute med de rakste brenneren først betyr ikke at det er best.

 

Og fordi de har lagt veldig gode brennere betyr ikke at de nyeste er best :cool:

 

Jeg ville kjøpt en LG (skal jeg og) fordi ytelsen nå sammenlikner jeg med en 24x er minimal. Begge har burn-proof, men ! Lg sin er jo mye billigere !!!

 

En 24x Lg koster 995 på http://www.ihandel.no og en Plextor 1495. Plextor er alså litt overpriset, men ikke dårli forde.

 

Svart jeg rett ?

Lenke til kommentar

Er LG:

-Dårlig og treig?

-Klikker den ofte?

-Er det ofte feil på den?

-Og hvor mye vinner Plextor testene med? 2 sekunder? 10 sekunder?

-Sist, men ikke minst, Hvorfor skal men betale 700 kroner mer for en Plextor? LG 24x bulk koster 800 på Flexi. Er hvert sekund jeg tjener inn på Plextor verdt 100 kroner? Tvilsomt.

 

Er det noen som har noe KONKRET som taler negativt i LG's favør? Har ennå ikke hørt noe negativt om dem, bortsett fra at de er litt(noen få sekunder) treigere enn Plextor.

Lenke til kommentar

Quote:


dominizer skrev (2002-03-14 18:28):

Hvorfor er Plextor bedre? Jeg vil ha en begrunnelse, ikke bare påstander! Er den raskere, mer stabil, har bedre funksjonjer? Hvorfor er den bedre???


Prøv å søk på tester som er gjort med plextorbrennere og du vil raskt se at de står for 99,99% kvalitetsprodukt.

Enkelte såkalte "billibrennere" har akkurat samme brennehastighet, men har en større feil-prosent en f.eks Plextorbrennere. Hvis du går å ser på http://www.itbutikken.no (eller.no) så oppererer de med feilprosent av alle de brennrerne de selger, noe som er jo meget bra for ei websjappe. Plextor har vel ikke som jeg vet noen extra nye funksjoner på 24X, men 40X skulle det vist komme ett eller annet som er nytt...husker ikke i farten.

Lenke til kommentar

On 2002-03-14 19:20, dominizer skrev:

"Er LG:

-Dårlig og treig?"

 

Har ikke merket noe spesiellt til det

 

 

"-Klikker den ofte?"

 

Har gode erfaringer her også

 

 

"-Er det ofte feil på den?"

 

Dette vet jeg ikke så mye om, men jeg er veldig fornøyd med min i allefall. Har fungert knirkefritt og man får et inntrykk av at den er solid, ingen "skranglekasse" liksom. Hadde det ikke stått LG i fronten på den kunne den sikkert vært solgt som en dyrere brenner.

 

 

"-Og hvor mye vinner Plextor testene med? 2 sekunder? 10 sekunder?"

 

Spiller ingne rolle for meg om den er LITT senere.

 

 

"-Sist, men ikke minst, Hvorfor skal men betale 700 kroner mer for en Plextor? LG 24x bulk koster 800 på Flexi. Er hvert sekund jeg tjener inn på Plextor verdt 100 kroner? Tvilsomt."

 

Jeg gjentar det forige svaret mitt

 

 

"Er det noen som har noe KONKRET som taler negativt i LG's favør? Har ennå ikke hørt noe negativt om dem, bortsett fra at de er litt(noen få sekunder) treigere enn Plextor."

 

Nei jeg har ikke noe.

 

 

runmad

Lenke til kommentar

Interessant! Her var en skikkelig test hvor de sammenlignet de forskjellige funksjonene. Ser at LG 32x fikk meget bra. 98% på CD-R brenning og 97% på CD avlesning. Dette er meget bra. Fikk 9% bedre enn Plextor 40x på lesingen og 2% dårligere på brenningen. Men så er jo LG 1000 kroner billigere, så jeg tror valget er ganske så enkelt. Satser på LG jeg. Det bryr meg et visst sted hva som er "det beste". Plextor er ikke så mye bedre allt annet som alle vil ha det til. Og om 1 av 1000 cd-er går til h**vete gjør det ikkeno. Med de 1000 kronene jeg sparer på å kjøpe LG kan jeg jo brenne feil 500 ganger uten at LG blir dyrere enn Plextor :grin: :grin:

Lenke til kommentar

I tiden med 1x 2x og 4x brennere var plextor overlegen på kvalitet, driftstid, ytelse osv.

 

Siden den gang har Plextor levd på ryktet sitt uten å faktisk være så mye bedre enn konkurrentene.

 

For et år siden gikk jeg til innkjøp av to brennere (til meg og en annen) og testet Plextor 12x vs. Lite-On 12x. Begge brennerene funker fint i dag etter godt over hundre CD-brenninger og de er ca. like gode på ytelse og klarer/klarer ikke å lese de samme CD'ene. Ingen forkjell på DAE-kvaliteten på ripete CD'er.

 

Mitt tips er derfor å velge BÅDE kvalitet og pris: Velg den billigste (LG)!

Lenke til kommentar

Plextor leser cd`ene bedre enn alle andre brennere, og ingen andre brennere er optimalisert bedre til clone cd, dessuten er Plextools det råeste programmet som finnes.

Enkelte audio cd beskyttelser er det kun Plextor som klarer.

Du kan si hva du vil om at LG er billigere osv, men hva gjør du når brenneren går i stykker?

Vet ihvertfall hva jeg gjør med min Plextor, ringer de, og så blir brenneren hentet hjemme av DHL og sendt av gårde på dagen.

Dessuten klarer ikke LG brennerene de mest avanserte kopibeskyttelsene.

Men ditt valg, kjøp gjerne LG du, hvis du er så gjerrig at du vil spare noe få kroner, den når ikke Plextor opp til knærne engang

Lenke til kommentar

Hei!

Eg hadde kjøpte ein 16x Plextor cd-brennar på The Gathering 2001.Den fungerte bra..Heilt til om lag eit halvt år etter nekta den å lese noen form for cdar..(sjølv-brente og musikkcdar(orginale))..

Eg sendte da ein epost til ein hos Plextor i Belgia.Han sa kor på nettet eg kunne finne eit returskjema.Og kva transportselskap eg måtte ringe for at dei skulle få cd-brennaren tilbake.Eg ringte transportselskapet og dei kom å henta cd-brennaren på jobben min.Eg hadde kryssa av for at eg ville ha ein ny cd-brennar i steden for å reparere den gamle.Etter ei lita stund fekk eg ein ny 16x cd-brennar i retur som fungerte utmerket..

Transportselskapet sendte meg ei rekning på frakt og toll.Men,den fekk eg dei til å sende til Plextor uten problem..

Elles så rett etter at eg hadde fått ny cd-brennar sa Plextor at dei ville skifte transportselskap i norge.Fordi det som dei brukte no brukte forlang tid (i følge Plextor sjølv)fra sendar til mottakar (Plextor) og tilbake igjenn...

Lenke til kommentar

Har Plextor 16x-brenner på skolen min. Ingen annen brenner i hele verden jeg har like mye fordommer mot. Akk! Mange kjipe opplevelser med den. Om dette kan ha noe med kombinasjonen Plextor-WinOnCD3.8, vet jeg ikke.

LG: Billige greier. Bruker gjerne å ha rimelig bra kvalitet også. Jeg har enda ikke opplevd noe negativt med LG-produkter.

 

Har selv to Aopen-brennere. Og elsker de framfor Plextor-greier.

Lenke til kommentar

En liten sammenlingenig:

 

Plextor CD-brenner IDE 24x/10x/40x

 

24X brennehastighet (CD-R)

10X brennehastighet (CD-RW)

17X-40X lesehastighet

BURN-Proof Teknologi (Buffer Under Run Proof)

PoweRec II Technology (Plextor Optimised Writing Error Reduction Control)

Søketid 140 ms

Hurtigminne 4MB

 

LG CD-brenner IDE 24x/10x/40x

Hastigheter:

24x skrivehastighet CD-R

10x skrivehastighet CD-RW

40x lesehastighet

Super-Link (Buffer Under Run Proof teknologi)

Hurtigminne: 8 MB med ExacLink

Gjennomsnittlig søketid: 100 ms

 

På papiret så ser man at LG brennern skal være best pga, Søketid og hurtigminne. LG har jo hele 8mb hurtigminne :smile:

 

Uansett hvem du velger så vil du ikke gjøre et dårlig kjøp :wink:

 

/Cyrus

Lenke til kommentar

Wipeout har du kanskje selv en LG brenner ?

 

Siden du vet alt og kan si at en LG ikke rekker Plextor til knærne. Det er jo ikke sant. Plextor nyter godt av at de har hatt gode produkter før og kan skru opp prisen i god tro på at folk vil velge Plextor fordi det er merke.

 

Alle som hadde LG brennere her er jo fornøyde jo det er forsåvit de med Plextor og, men LG koster jo et par hundre mindre :cool:

Lenke til kommentar

Quote:


the_ruthless skrev (2002-03-18 10:06):

Om dette kan ha noe med kombinasjonen Plextor-WinOnCD3.8, vet jeg ikke.



Næi...kanskje det kanskje...prøvd Plextor med Ahead Nero...ikke det billigprogrammet WinOnCd...de skaper bare problemer hoss nesten alle som jeg vet har brukt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...