hyllimorph Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg sliter med å få tak i lovlig senkesett til min mazda 626 2.0i GT (GC chassis) 1987mod, typegodkjenning 1985. Jobber selv på bildelelager, og har prøvd alle våre kanaler uten å funnet et som er Tüv godkjent. Noen som veit hvor jeg kan lete videre? Lenke til kommentar
Hawk_72 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) Nå vet ikke jeg hvor du har forhørt deg, men kan komme med et par forslag. http://www.gundersenmotorsport.com/ http://www.stegletbildeler.no/index.php?cP...4926fecfb8b40c2 http://www.eikermotorshop.no/Styling/Senke...zda/default.asp Mener også at http://www.felgimport.no/ skal selge senkesett. Lykke til. Endret 4. februar 2004 av Hawk_72 Lenke til kommentar
Blizza Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) H&R har senkesett på 50mm senk til denne bilen, med TüV. Men vær obs på at tillatt totalvekt i vognkortet må være 1560kg eller lavere for at dette settet kan bli godkjent i Norge. Hvertfall i følge biltilsynet. Jeg viste nemlig min 626 -85 på tirsdag som var, og ble ikke godkjent fordi tillatt totalvekt på min bil er 1570kg, 10kg differanse!!! Sleipe folk. Jobber på spreng nå for å få ordna papirene. H&R Webside TüV papirer på settet Håper dette hjelper deg! =) Endret 30. september 2004 av Blizza Lenke til kommentar
hyllimorph Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Takk for svar! Jeg har kjøpt dette H&R settet som senker 50mm og er TÜV godkjent. Kommer med andre ord til å slite med godkjenning, siden bilen min har tillatt totalvekt på hele 1720kg! Lenke til kommentar
hyllimorph Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 har lest gjennom TÜV papierene, og de sier vel ingenting om at tillatt totalvekt ikke må overskride 1560kg, bare at bakakselen ikke kan ha mer enn tillatt totalvekt 700kg. Min har tillatt totalvekt originalt 820kg bak. Dvs at jeg muligens kan registrere bilen ned med 120kg på bakakselen da? Vet at det lar seg gjøre på Pegueot 306 1,9TD der senkesettet fra Eibach er godkjent for lavere forakselvekt. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Tror ikke du trenger TÜV-papirer hvis du triller bilen inn på kontroll på biltilsynet. (Noe man egentlig skal gjøre uansett) Lenke til kommentar
Blizza Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Papirene sier at du må redusere til 700 ja. Og da må du legge dette tallet sammen med tillatt totalvekt for foraksel. I mitt tilfelle er det 860kg. 860+700 gir 1560. Og min skulle da altså vært 1570 for å få godkjent. Du må med andre ord ha tålighet på over 1tonn på foraksel. Jeg jobber uansett med saken på å få mitt godkjent på min bil. Powerzone som er hovedimportør i norge, har anskaffa papirer fra vegdirektoratet. Venter på å få dem i posten, så vi får jo se om de holder. Lenke til kommentar
Blizza Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Har nå endelig fått godkjent senkesettet på bilen min. Etter MANGE samtaler med Powerzone, ga jeg opp håpet om at de kom til å hjelpe meg, og jeg hørte aldri fra dem igjen. De snakka i slutten om at de skulle skrive en klage for meg som skulle gå til vegdirektorartet for vurdering, men de gjorde aldri som de sa. Jeg skrev derfor et brev selv å sendte inn, men har ikke fått svar på det enda, så jeg vet ikke om den metoden faktisk fungerer. Men jeg har vært i kontakt med H&R tyskland, som var villig til å skrive et dokument som sa det va greit å sette min bakaksel til 710kg, siden dette bare var 5kg ekstra pr fjær, og grunnet dette med at det skal være nok demping i fjærene til å tåle en slik vekt. Jeg fikk faksa dette opp til meg, og sammen med dette dokumentet og de originale TÜV godkjenningspapirene, ble dette en god nok dokumentasjon for å få godkjenning. Akselvektene mine er nå originalt 860kg forran, og redusert fra 790 til 710 på bakakselen. Med disse verdiene, var det ikke nødvendig å justere tillatt totalvekt, og er da 1570kg som originalt, akkurat slik som biltilsynet ville ha det. Endret 15. desember 2004 av Blizza Lenke til kommentar
hyllimorph Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 puh! hørtes veldig lovende ut! Har nemlig gruet meg sinnsykt til kommende EU kontroll med tanke på dette... Lenke til kommentar
Blizza Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Har prøvd å svare på mailen din et par ganger, men får delivery failure i retur.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå