Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tüv godkjent senkesett til Mazda 626


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...

H&R har senkesett på 50mm senk til denne bilen, med TüV. Men vær obs på at tillatt totalvekt i vognkortet må være 1560kg eller lavere for at dette settet kan bli godkjent i Norge. Hvertfall i følge biltilsynet. Jeg viste nemlig min 626 -85 på tirsdag som var, og ble ikke godkjent fordi tillatt totalvekt på min bil er 1570kg, 10kg differanse!!! Sleipe folk. Jobber på spreng nå for å få ordna papirene.

 

H&R Webside

TüV papirer på settet

 

Håper dette hjelper deg! =)

Endret av Blizza
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

har lest gjennom TÜV papierene, og de sier vel ingenting om at tillatt totalvekt ikke må overskride 1560kg, bare at bakakselen ikke kan ha mer enn tillatt totalvekt 700kg. Min har tillatt totalvekt originalt 820kg bak. Dvs at jeg muligens kan registrere bilen ned med 120kg på bakakselen da? Vet at det lar seg gjøre på Pegueot 306 1,9TD der senkesettet fra Eibach er godkjent for lavere forakselvekt.

Lenke til kommentar

Papirene sier at du må redusere til 700 ja. Og da må du legge dette tallet sammen med tillatt totalvekt for foraksel. I mitt tilfelle er det 860kg. 860+700 gir 1560. Og min skulle da altså vært 1570 for å få godkjent. Du må med andre ord ha tålighet på over 1tonn på foraksel.

 

Jeg jobber uansett med saken på å få mitt godkjent på min bil. Powerzone som er hovedimportør i norge, har anskaffa papirer fra vegdirektoratet. Venter på å få dem i posten, så vi får jo se om de holder.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nå endelig fått godkjent senkesettet på bilen min. Etter MANGE samtaler med Powerzone, ga jeg opp håpet om at de kom til å hjelpe meg, og jeg hørte aldri fra dem igjen. De snakka i slutten om at de skulle skrive en klage for meg som skulle gå til vegdirektorartet for vurdering, men de gjorde aldri som de sa. Jeg skrev derfor et brev selv å sendte inn, men har ikke fått svar på det enda, så jeg vet ikke om den metoden faktisk fungerer. Men jeg har vært i kontakt med H&R tyskland, som var villig til å skrive et dokument som sa det va greit å sette min bakaksel til 710kg, siden dette bare var 5kg ekstra pr fjær, og grunnet dette med at det skal være nok demping i fjærene til å tåle en slik vekt. Jeg fikk faksa dette opp til meg, og sammen med dette dokumentet og de originale TÜV godkjenningspapirene, ble dette en god nok dokumentasjon for å få godkjenning. Akselvektene mine er nå originalt 860kg forran, og redusert fra 790 til 710 på bakakselen. Med disse verdiene, var det ikke nødvendig å justere tillatt totalvekt, og er da 1570kg som originalt, akkurat slik som biltilsynet ville ha det.

Endret av Blizza
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...