chrisege Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hei, Vet ikke om dette er rett kategori, men prøver her. Når jeg startet maskien til en kamerat, vile den ikke starte, sto bare å boota mot cd-rommene, endra bootrekefølgen, slik at den ble slik 1: hdd0 2: CD-rom 3: Floppy, da starter maskinen uten problemer. Men problemmet nå er at maskinen ikke finner CD-rommen i Windows. Den finner den under oppstarten, og i setupen (Bios'en"). Setter jeg den tilbake slik den sto (1: cd-rom 2: Floppy 3: hdd0), og setter inni XP-plata, henger den på booter cd, men finner ikke cd-en, og etter en stund starter Windwos, men heller ikke her ser jeg noe til CD-rommene. Har også prøvd denne bootrekefølgen: 1: cd-rom 2: hdd0 3: floppy. Noen løsninger, han har Windows XP Home .... Finner som sakt cd-rommen i "dos" (under oppstarten) og i setupen. Håper på fort svar, jeg skal ut til han i ettermiddag og se på det, hans filsystem er: NTFS På forhånd takk Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Høyreklikk på min datamaskin -> Behandle -> Diskbehandling Finner du den der? Kanskje du må bytte stasjonsbokstav. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Skal teste det. Andre forslag?? Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Prøv å installer ASPI drivere, det hjalp meg engang etter CD-ROM plutselig ikke dukke oppi XP. Last ned her Etter du har pakka ut gå inn i mappa og kjør aspinit.exe og velg install. Håper det hjelper... Endret 3. februar 2004 av mars001 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå