Gå til innhold

Granitt-kabinett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nix. Ideen er helt og holdent i hodet mitt på det nåværende stadium. Et slikt kabinett vil bli tungt som 2/11 og siden jeg ikke vet om jeg til høsten flytter hjem til Bergen, blir i London, eller flytter til USA, så er det ikke særlig praktisk å begynne selve byggingen riktig ennå.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på vekta jeg også. Blir vel nesten slik at du kan ikke ta det opp til andre etasje. Ikke fordi en ikke klarer å løfte det opp, men fordi gulvet ikke tåler vekten :wow: ...

Men hvis det skal stå i ro så er det nok greit. Må vel si at PCen vil bli ganske tyveri sikker...

Lenke til kommentar

Har sett ett laget av skifer på enellerannen side for lenge siden. Det var IKKE pent.

Nesten umulig å lage skikkelige åpninger, den jeg så var ett lappeteppe av skifer-heller.

Men: Marmor, messing, plexi :yes::yes: Vanvittig pent og ikke minst stille!

Se om du får noen som har betongsagingsutstyr til å lage vifte hull.

Lenke til kommentar

Har sett en skifervariant og et flislagt kabinett, men dersom du fikk laget et kabinett av ETT stykke granitt hadde det vært unikt tror jeg. Men det krever nok litt utstyr og god erfaring dersom man skal begynne med uthuling av massiv granitt.

Lenke til kommentar

Tja, jeg tror ikke at sideplater, topplate og en tilpasset frontplate av stein trenger å bli så tungt, bare de er tynne og stive nok. Ikke sikker på hvilken type stein ennå.

Hørte forresten for noen år siden at Elektokompaniet leverte stereoanlegg til Michael Jackson - med front i svart marmor. Kan han, så kan jeg! :-]

Lenke til kommentar

Jag har också lekt med tanken på granit.

Den stora fördelen (förutom utseendet och cool-faktorn) är att ljuddämpningen blir suverän, förutsatt tillräckligt tjocka väggar. (Jag tänker mej 25mm ungefär...)

Det krävs nog att man har specialverktyg för att tillverka delarna, så det är bäst att leja bort det jobbet till en stenslipare. (Dyrt!)

/Olle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...