Aetius Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Går og smålurer på å lage emg et kabinett i polert granitt eller svart marmor eller noe slikt. Noen som vet om noen som har gjort noe lignende? And don't worry: Hvis jeg gjør det, betyr det selvsagt worklog. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hørtes intresant ut! Aldri hørt om noe lignende før... Har du noen bilder/skisser og vise fram? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Kan ikke si jeg har sett det. Men planer har det jo alltid vært http://forum.overklokking.no/index.php?sho...04628&hl=marmor Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Nix. Ideen er helt og holdent i hodet mitt på det nåværende stadium. Et slikt kabinett vil bli tungt som 2/11 og siden jeg ikke vet om jeg til høsten flytter hjem til Bergen, blir i London, eller flytter til USA, så er det ikke særlig praktisk å begynne selve byggingen riktig ennå. Lenke til kommentar
Messias^ Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 kan bli veldig tungt da.... ta med den på tg og bordet knekker1! heehe Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 kan bli veldig tungt da.... ta med den på tg og bordet knekker1! heehe Du klarer ikke å løfte den oppå bordet lol Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Kan jo bli litt av ett syn da.. Komme på TG med egen gaffeltruck til pcen siden kabinettet veier 250 kg.. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg tenkte på vekta jeg også. Blir vel nesten slik at du kan ikke ta det opp til andre etasje. Ikke fordi en ikke klarer å løfte det opp, men fordi gulvet ikke tåler vekten ... Men hvis det skal stå i ro så er det nok greit. Må vel si at PCen vil bli ganske tyveri sikker... Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Blir vel ikke en overklokkers drøm akkurat, med tanke på varmeledende egenskaper. Men høres veldig artig ut da. Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Har sett ett laget av skifer på enellerannen side for lenge siden. Det var IKKE pent. Nesten umulig å lage skikkelige åpninger, den jeg så var ett lappeteppe av skifer-heller. Men: Marmor, messing, plexi Vanvittig pent og ikke minst stille! Se om du får noen som har betongsagingsutstyr til å lage vifte hull. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Har sett en skifervariant og et flislagt kabinett, men dersom du fikk laget et kabinett av ETT stykke granitt hadde det vært unikt tror jeg. Men det krever nok litt utstyr og god erfaring dersom man skal begynne med uthuling av massiv granitt. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Tja, jeg tror ikke at sideplater, topplate og en tilpasset frontplate av stein trenger å bli så tungt, bare de er tynne og stive nok. Ikke sikker på hvilken type stein ennå. Hørte forresten for noen år siden at Elektokompaniet leverte stereoanlegg til Michael Jackson - med front i svart marmor. Kan han, så kan jeg! :-] Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Kan han, så kan jeg! :-] Men for barnas skyld, ikke gjør _alt_ som Michael...... Ontopic: Platene behøver nok ikke være så tjukke nei, så blir moro å se hva du kan få til Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Jag har också lekt med tanken på granit. Den stora fördelen (förutom utseendet och cool-faktorn) är att ljuddämpningen blir suverän, förutsatt tillräckligt tjocka väggar. (Jag tänker mej 25mm ungefär...) Det krävs nog att man har specialverktyg för att tillverka delarna, så det är bäst att leja bort det jobbet till en stenslipare. (Dyrt!) /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå