ChristianHL Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Er det noe øvrig begrensning for hvor stor harddisk hovedkortet på en bærbar takler? I mitt tilfelle gjelder det en Dell Inspirion 8500. Kan jeg kjøpe en 80gb (5400) disk og installere i denne maskinen, selv om det orginalt sitter i en 40gb (4200) disk? (husker at gamle hovedkort på stasjonær pc'er hadde en begrensning i sin tid) MVH Christian Lenke til kommentar
knut Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 De fleste nyere maskiner (høsten 2002 og nyere) har som oftest en ganske moderne IDE kontroller som skal takle harddisker garantert opptil 137 GB, som oftest vil de klare enda større også, men det er ikke sikkert at det er implementert i brikkesett for bærbare enda. Din maskin er uansett moderne nok til å takle en 80GB disk. Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 husker at gamle hovedkort på stasjonær pc'er hadde en begrensning i sin tid Det har de vel fortsatt. Begrensningen sitter jo i BIOS, så en kan da håpe at disse vidreutvikles/oppdateres for brikkesettene til de bærbare på lik linje med stasjonære. Prøvd å sjekke technettet til Dell, eller å sende en mail til techsupport? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Kan jeg kjøpe en 80gb (5400) disk og installere i denne maskinen, selv om det orginalt sitter i en 40gb (4200) disk? Intet problem. Ville valgt 7200rpm, men 80gb er null problem. Lenke til kommentar
evenpevenreven Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 går helt fint. bare til å flytte over rammen den er festet i(hvis den har da) og eventuell overgang på ide kontakten:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå