AndVorD Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Er på komplett for å kjøpe harddisk til PC-en min. Der får jeg oppgitt bl.a: 2.5" IDE 3.5" IDE 3.5" Serial-ATA Hva er forskjellen/likheten mellom disse diskene? Takker Lenke til kommentar
Murty Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 vanlig harddisk for bærbare er 2,5" Vanlig for stasjonær er 3,5".. 3,5" Serial-ata er et raskere grensesnitt enn 3,5" ide (vanlig) Serial-ate forutser at du har dette tilgjengelig på hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) 2.5" IDE er ein IDE disk på 2.5 tommer 3.5" IDE er ein IDE disk på 3.5 tommer 3.5" Serial-ATA er ein SATA disk på 3.5 tommer. Her er ein link til HW.no sin IDE\Sata guide: PATA vs SATA IDE og PATA er i realiteten det samme. Veit ikkje heilt kva som er forskjellen. Dersom du vurderer S-ATA så må du sjekke at hovedkortet ditt støtter dette grensesnittet. Endret 2. februar 2004 av zeph Lenke til kommentar
Murty Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 pata (parrallel-ata) SATA(Serial-ATA)... Noen som kan bekrefte dette kanskje? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Dersom du vurderer S-ATA så må du sjekke at hovedkortet ditt støtter dette grensesnittet. jeg skal kjøpe s-ata, og har forhørt meg her på forumet, da fikk jeg vite at det holder med et s-ata pci kort eller hva dere nå kaller det... Lenke til kommentar
fAight Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 ja, det stemmer. Hvis ikke hk'et ditt har sata controllere kan du kjøpe en kjøpe en controller-kort med sata som kan puttes i pci piorten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå