sosyv Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Hei! En bekjendt har en bærbar Panasonic CF-X1 (600MHz,20 gig,128 ). Denne maskinen er spesiell i den forstand at den ikke har vært solgt i europa - kun i Asia. Den har MS Millenium som orginalt OS. Jeg skulle til å legge inn WinXP, men da fikk jeg beskjed om at den ikke fant CD-romen. Dette var når jeg skulle starte å laste filer føre installasjonen begynte. Noen som har vært borti dette? Har lyst til å prøve fdisk, men det er surt hvis det ikke går den veien heller - da blir maskinen stående uten os.... Mvh Stig Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hei! En bekjendt har en bærbar Panasonic CF-X1 (600MHz,20 gig,128 ). Denne maskinen er spesiell i den forstand at den ikke har vært solgt i europa - kun i Asia. Den har MS Millenium som orginalt OS. Jeg skulle til å legge inn WinXP, men da fikk jeg beskjed om at den ikke fant CD-romen. Dette var når jeg skulle starte å laste filer føre installasjonen begynte. Noen som har vært borti dette? Har lyst til å prøve fdisk, men det er surt hvis det ikke går den veien heller - da blir maskinen stående uten os.... Mvh Stig Gå inn i Bios å sett cd-rom som "first boot device", legg i Xp cd`n og start opp maskinen på nytt. Derretter er det bare å følge anvisningene. Husk for all del å få tak i drivere til hovedkort/skjermkort etc. før du skifter OS Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Prøv først om win 98 oppstarts diskett finner cdromen.. Da er du kommet litt på vei. http://www.24by7.ca/files/boot98se.exe Så er det å finne drivere da... Kjør denne på maskinen og se hva du finner ut.. http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 TaZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå