Gå til innhold

Formatering av spesiell maskin

sosyv

Anbefalte innlegg

Hei!

En bekjendt har en bærbar Panasonic CF-X1 (600MHz,20 gig,128 ). Denne maskinen er spesiell i den forstand at den ikke har vært solgt i europa - kun i Asia. Den har MS Millenium som orginalt OS. Jeg skulle til å legge inn WinXP, men da fikk jeg beskjed om at den ikke fant CD-romen. Dette var når jeg skulle starte å laste filer føre installasjonen begynte. Noen som har vært borti dette? Har lyst til å prøve fdisk, men det er surt hvis det ikke går den veien heller - da blir maskinen stående uten os....

Mvh

Stig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

En bekjendt har en bærbar Panasonic CF-X1 (600MHz,20 gig,128 ). Denne maskinen er spesiell i den forstand at den ikke har vært solgt i europa - kun i Asia. Den har MS Millenium som orginalt OS. Jeg skulle til å legge inn WinXP, men da fikk jeg beskjed om at den ikke fant CD-romen. Dette var når jeg skulle starte å laste filer føre installasjonen begynte. Noen som har vært borti dette? Har lyst til å prøve fdisk, men det er surt hvis det ikke går den veien heller - da blir maskinen stående uten os....

Mvh

Stig

Gå inn i Bios å sett cd-rom som "first boot device", legg i Xp cd`n og start opp maskinen på nytt. Derretter er det bare å følge anvisningene. Husk for all del å få tak i drivere til hovedkort/skjermkort etc. før du skifter OS ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...