Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Uten internett i nesten en mnd..hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Hei

Har bestilt flytting på min bredbåndslinje hos Nextgentel, men den blir ikke installert i den nye leiligheten før 3-4 mars. Jeg flytter neste helg, den 7. februar, og kommer da til å være uten internett i nesten en hel måned. Hva skal jeg gjøre? Det er lagt opp tlf. linje i leiligheten, men har ingen planer om å opprette fast-telefon. Noen som har noen tips om hvordan jeg skal få internett tilgang den mnd jeg kanskje må være uten? Jeg spurte Nextgentel om det var mulig å framskynde flyttedatoen, men det var ikke mulig. Han endret dog installasjonsdato tli snarest mulig.

Jeg vet Chello har et tilbud som gir deg gratis bredbånd fram til 1. mars, men for å få det så må jeg allerede ha vanlig kabeltv-abbonement hos dem, noe som jeg ikke har. Noen som vet om jeg kan opprette et slikt abbonement på mine foreldre som har kabeltv-abbonement og evt. ta med med adsl-modem til en annen plass?

Flytter forresten til Rektor Steens gate i Stavanger..noen i nærheten med trådløst nettverk? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så finnes det jo den alternative metoden: "La være å bruke internett" :p

Skaff deg en jobb med tilgang på internett, snik deg inn på en skole, biblioteker skal ha internett maskiner for offentligheten fra 199x.

Men seriøst, det er mye som går ann å gjøre uten internett ( selv uten PC :-), spilte selv en del MotoCross Madness når jeg venta på min linje.

Kjøp en bok om programmering, lag deg noen heftige programmer, utrolig hvordan evnen til konsentrasjon om en ting blir mye sterkere når en faktisk ikke har noen mulighet for å spore av med alle mulige andre ting ;D

Edit: har du ingen venner du kan flytte pc'en til og "bo" i 2-3 timer om dagen?

Hvis du er så desperat da :)

Endret av Micromus
Lenke til kommentar
Noen som vet om jeg kan opprette et slikt abbonement på mine foreldre som har kabeltv-abbonement og evt. ta med med adsl-modem til en annen plass?

Chello er ikke en ADSL løsning så det er ikke noe ADSL modem du kan ta med. For å bruke Chello må du ha kabeltilknytning med Chello der du bor. Så sjekk hvem som leverer kabel TV der du skal flytte inn og ring til leverandøren og hør om de har et internett tilbud.

Du kan heller ikke ta med deg et ADSL modem fra en annen plass da det ikke er klargjort noen linje inn til deg, så der er du like langt.

Lenke til kommentar

Takker for noe gode svar og noen ikke fullt så gode. :p

Snakket med en fyr på chello kundeservice i dag. Han sa jeg kunne opprette internett-abbonement hos dem i fatterns navn (siden han har kabel-tv abbonement fra før av), og så ta det med til en annen adresse siden det allerede var innlagt kabel der. Hvis dette stemmer så blir jeg veldig fornøyd. Noen som kan bekrefte/avkrefte at dette faktisk er mulig? Trodde egentlig det var slikt at de måtte gjøre noe med linja inn til huset for å få dette til slik som man må dersom det skal gå gjennom telefonlinjene.

Lenke til kommentar
Noen som vet om jeg kan opprette et slikt abbonement på mine foreldre som har kabeltv-abbonement og evt. ta med med adsl-modem til en annen plass?

Chello er ikke en ADSL løsning så det er ikke noe ADSL modem du kan ta med. For å bruke Chello må du ha kabeltilknytning med Chello der du bor. Så sjekk hvem som leverer kabel TV der du skal flytte inn og ring til leverandøren og hør om de har et internett tilbud.

Du kan heller ikke ta med deg et ADSL modem fra en annen plass da det ikke er klargjort noen linje inn til deg, så der er du like langt.

Okey, mente et slikt kabel-modem, men i min iver så ble det til et adsl-modem. :p

Lenke til kommentar
negere klarer seg med internett på bibloteket, da klarer du deg å :)..

Bruk din 2 ukers ferie fra forumet til å lese retningslinjene på nytt.

hmm det stemmer jo at Negere, kosovoalbanere, og andre av vore nye landsmenn som bor i norge benytter seg aktivt at feks bibloketet til internett ver gang jeg er der er det i alle fall de som sitter med pcene, Er dette et rasistisk utsagn?

ja uansett har jo ikke noe med det er jo et privat forum mo jo fo gjore hva de vil men uansett.. litt rart :roll:

Lenke til kommentar

er en rasistisk generalisering, man klarer seg fint uten sånne kommentarer.

hadde holdt og si du kan jo bruke biblioteket.

Edit:

hvis han hadde sagt folk som ikke har råd til internett og pc, klarer seg jo med bibliotek eller lignende, da hadde det ikke vært rasistisk/generaliserende.

Endret av boy2star
Lenke til kommentar
er en rasistisk generalisering, man klarer seg fint uten sånne kommentarer.

hadde holdt og si du kan jo bruke biblioteket.

Edit:

hvis han hadde sagt folk som ikke har råd til internett og pc, klarer seg jo med bibliotek eller lignende, da hadde det ikke vært rasistisk/generaliserende.

also generalisring er ikke rasisisk feks man kan si Ostens folk (japanesere osv) er mere flittige enn andre folkeslag feks negere, hvite osv. Dette er generaliserende men ikke rasisisk!.

At de ikke har ra til intrenett stemmer ikke for de fleste dette er snakk om prioritering noe jeg har full forstoelse for.

jeg har folese at AntiRasisen har nodd so hoyt at ALT nor man snakker om raser blir sett po som rasisme!

Lenke til kommentar

jeg sa det var en rasistisk generalisering, sa ikke at generalisering er rasistisk, men rasisme er jo ofte en form for generalisering.

Det med at det er blitt ganske mye antirasisme er jeg enig i, men man kan jo passe på hva man sier. Man kan prøve å holde seg saklig og litt politisk korrekt, så går det bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...