Gonzo Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Heisann godtfolk. Plasserte denne i hovedkortforumet , selv om den muligens også kunne vært plassert i nettverk. Har også gjort mye søk men ikke funnet hjelp til dette. Problemet mitt er at jeg ikke kommer meg online med noen av de to onboard NIC'ene på hovedkortet (3Com og Nvidia). Dvs. jeg får en kjempetreg forbindelse når jeg prøver 3Com kortet, mens jeg overhodet ikke får forbindelse når jeg prøver Nvidias. Jeg har kabelmodem 1024/512. Kortene er selvsagt påslått i bios og jeg kjører Nforce drivere ver. 3.13. Nå bruker jeg et Netgear pci-kort som fungerer uten problemer. Men dette skal jo ikke være nødvendig når det er to stk integrert! I tillegg skal de integrerte bruke mindre prosessorkraft mm. Alle svar tas imot med takk! Mvh Gonzo _______________ AMD Barton 2500 Asus A7N8X dlx C3D Radeon 9500 pro 512 mb Geil GD Aopen A600 Netgear FA 311 Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Kan være jeg er helt på viddene her, men har hørt at noen har problemer med konflikter på disse kortene. Prøv å disable ett av dem i bios og se hvordan det går da. (Pluggen øverst er 3Com, nederst er nVidia) Lenke til kommentar
Gonzo Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Takker for svar. Har prøvd å slå de av i bios, en og en, uten at dette har gjort noe fra eller til. Gonzo Lenke til kommentar
god_online Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Du har selvfølgelig sjekket at de er aktiverte og uten konflikter i Device Manager? Jeg har nøyaktig det samme hovedkortet (Rev.2?), og har aldri hatt noen problemer med NIC'ene bortsett fra under Linux.. Har du alltid hatt problemer med dette, eller har det oppstått nylig? Hvis du har disablet/enablet dem i BIOS, finner Windows drivere automatisk? Har du sjekket at de er satt til Auto-negotiation eller evnt. korrekt instilling ang. full/half-duplex/link-speed? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Mine funker heilt fint. Installerte driverene frå CDen som følgte med og siden har dei funket. Lenke til kommentar
Gonzo Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Fikk etter mye om og men 3com kortet til å fungere. Vet ikke helt hva jeg gjorde feil i starten. Kortet fungerer bra, men hastigheten er ikke like bra som for pci-kortet (Netgear). Nettleserene (mozilla og explorer) laster tekst svært raskt, men sliter med grafikk og bilder. Har ikke helt greie på duplex osv. Disse står på auto stort sett. Takker for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå