haackon Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Hallo. Jeg prøver å spille Tuxracer, men alt går sååå tregt. Det tar sekunder før musa reagerer... Hva kan det være?? Please hjelp meg. Jeg har NVidia GeForce2 MX200, med 32 MB ram.... Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 har du i det hele tatt lagt til nvidiadriverne? www.nvidia.com Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Du kan se om du har Direct Rendering enabled ved å skrive: glxinfo | grep render Lenke til kommentar
haackon Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Du kan se om du har Direct Rendering enabled ved å skrive: glxinfo | grep render Ja, men åssen instalerer jeg nVidia-driverene da?? Jeg får hele tidentiden en feilmelding om at jeg må stoppe tjenesten X, for at instalsjonen skal funke. Har noen tips til åssen jeg fjerner dette?? Jeg vet at jeg kan klikke på CTRL+ALT+F1, og skrive root, så init 3. Men jeg kommer meg da ikke inn på skrivebordet igjen til å instalere. Kan noen please hjelpe meg??? Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Alt dette er grundig forklart på www.nvidia.com Fortell oss også hvilken distribusjon du har - noen kan være mer knotete å sette opp enn andre. Det viktige er at kjernekildekoden er lagt inn, og at X er avslått. Bruker du Red Hat, eller Fedora, kan forklaringen ligge i GNOME. GNOME er fint og stilrent, men etter min erfaring, ufattelig treigt på de fleste maskiner under Red Hat eller Fedora. Jeg anbefaler å bruke KDE, på hjemmemaskinen din. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 hæ??? Gnome treigt?!? synes det er ultrakjappt jeg... 860 mhz 256 ram standard fedora kernel 2.4.22-1.2135.nptl Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Det er faktisk ganske saktegående i Fedora - ting tar merkelig lang tid, og ofte kan man vente en 8-10 sekunder før et simpelt program som Gedit starter. Dette er altså i Fedora, erfaringen jeg har fra FreeBSD-operativsytemet er annerledes, der er det som du sier, ultrakjappt. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Prøv KDE hvis du synes GNOME er treigt (og du har en maskin du regner for å være kjapp). Det at programmer bruker 8-10 sekunder på å starte opp i Fedora er ikke noe jeg kjenner meg igjen i (men så bruker jeg KDE også). Lenke til kommentar
haackon Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) Hallo. Jeg bruker Linux Mandrake. Joda, jeg har dokumenten lagra på PCen, men likevel, jeg vet ikke helt hvordan dette gjøres... Kan noen hjelpe meg?? Med KDE 3.1 Endret 4. februar 2004 av haackon Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) Last ned den nvdidia driver fila. gå i console, skriv su "passord" init 3 Skriv, sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-5336-pkg.run (altså navnet på driverfila) Deretter skriver du startx åpne fila "/etc/X11/XF86Config-4" vis du ikke har den skal du åpne "/etc/X11/XF86Config" If you already have an XF86Config file working with a different driver (such as the 'nv' or 'vesa' driver), then all you need to do is find the relevant Device section and replace the line: Driver "nv" (or Driver "vesa") with Driver "nvidia" In the Module section, make sure you have: Load "glx" You should also remove the following lines: Load "dri" Load "GLcore" Og når du har endra fila, trykker du Ctrl+alt+backspace, (som restarter x) Endret 4. februar 2004 av Yngvejos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå