Gå til innhold

Epost-spam

Anbefalte innlegg

Har prøvd Mailwasher lenge. For det første blir det ikke så veldig mye mindre spam av det og for det andre er det jo veldig mye jobb.

Er det ikke noen som funker sånn at du kan blackliste spam-adr og så får du ikke den eposten inn i innboksen i det hele tatt? I mailwasher må en jo likevel avhake blacklistet epost og altså er det ikke mye vits i den listen..

Det aller beste ville jo være å filtrere epost gjennom en seriøs database, da burde en være ganske trygg. Men det vil vel koste penger? Dessuten er det jo alltid et problem om en kan stole på at epost en vil ha ikke blir filtrert bort. Noen som kjenner til noen seriøse , store slike tilbydere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Outlook 2003 anses vel for å være det beste på markedet mot spam pr i dag, med intelligent spamfilter som lærer av handlingene dine og et utrolig komplekst utvalg regler du kan sette og implementere. Der kan du velge å sende alt rett i søppel, men det sikreste er nok fortsatt å mellomlagre og slette manuelt. Hensikten med spamfilter er tross alt å gi deg en utsettelse så du kan sjekke tvilsom post når du har tid heller enn akkurat der og da. For å unngå spam i utgangspunktet er det jo de vanlige reglene om å ha egen søppeladresse til bruk for registreringer på nett, aldri oppgi den seriøse adressen i diskusjonfora o.s.v...

Lenke til kommentar

Jeg bruker Chello som isp og for en tid tilbake ble en av mine utgående mailer bumpet fordi en eller annen Chellobruker har sendt ut spam og derved forsårsaket at chellos mailserver havnet på en svarteliste.

Mottakeren brukte en spamblokkeringsløsning som bruker løsning fra SORBS

Link her http://www.dnsbl.us.sorbs.net/

Min utgående mail var jo ikke spam så det var jo irriterende for meg, og mottakeren fikk aldri sin mail. I og for seg irriterende, men det fikk nå i alle fall Chello til å jobbe seriøst med saken og kanskje være mer på vakt i eget nettverk.

Endret av sofokles
Lenke til kommentar
For å unngå spam i utgangspunktet er det jo de vanlige reglene om å ha egen søppeladresse til bruk for registreringer på nett, aldri oppgi den seriøse adressen i diskusjonfora o.s.v...

Det trikset der har jeg brukt i alle år. Men det hjelper ganske begrenset. For jo mer du registrerer og bruker den jo mer uunnværlig blir den, straks har du en epost-adr du må sjekke regelmessig. Da er jo eneste mulighet å begynne med enda en epost-adr til VIRKELIG søppelmail og registreringer. Og jo mer en bruker den, jo mer viktig blir den. Og slik går hierarkiet. Har opplevd at folk jeg kjenner har begynt å bruke søppeladdressen min for personlige epost til meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...