Veritæs Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) Jeg så en kul ting på Ebay og tenke å kjøpe det, men først må jeg registere meg som ebay bruker, det går greit, men jeg må skrive inn mitt Visa kort nr for å verifisere meg. Greit nok Så må jeg registere meg på Paypal, som er den beste betalingsmetoden. Også her må jeg oppgi mitt VIsa nr, som er mitt konto på Paypal nå. Alt vel Inntil jeg skulle sjekker kontoen min på Nettbanken. og der så jeg i "ut av konto" seksjonen: 02.02.04 BETALING UTLAND 02.02 100,00 02.02.04 BETALING UTLAND 02.02 100,00 02.02.04 BETALING UTLAND 02.02 100,00 ok hva i helv etes fa en skal dette betyr? Jeg trodde Ebay og Paypal var trygg? jeg skulle gjerne hvor disse 300 spenn går til. Eneste jeg kan gjøre er vel å kontakte banken min og spørre? hva ellers kan jeg gjøre? Endret 2. februar 2004 av Squy Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Skjedde dette i dag? Det kan godt hende at det skjedde en feil, eller det kan være borte i morgen. Hvis det fremdeles er borte i morgen tidlig ville jeg kontakten både paypal og banken. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Ups, 3 X 100 blank ser ikke helt bra ut. Men jeg tviler sterkt på at det har noe direkte med paypal å gjøre. (sjansen for at det skal bli så runde beløp er svært liten) Høres mer ut som banken har fucket opp noen tall. Ville nok gjøre som rottepostei sier - hvis ikke transaksjonen er "borte" i morgen kan du kontakte banken. Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) Jeg tror det er de tre mennene som skulle betale for hotellrommet sitt som har tatt dem... hirr hirr Endret 2. februar 2004 av RottePostei Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg tror det er de tre mennene som skulle betale for hotellrommet sitt som har tatt dem... hirr hirr Haeheaheh *pusteh* heaHheahehea *grine* Seriøst! Den var dagens! Men fra spøk til alvor: Prat med banken din. Sannsynlgvis er det de som har gjort noe merkelig. bfisk Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Dette er standard praksis av alle som trekker fra VISA i utlandet. Beløpene er ikke trukket fra kontoen din, men "reservert" til det eksakte beløpet blir trukket. Ebay trekkes ikke automatisk, men samler seg på en konto du finner på ebay siden, mye likt qxl. Denne kontoen kan du betale/trekke fra med paypal, som trekker kun ca.10-20kr, hvis jeg husker riktig, fra din visa konto som en startavgift. Endret 3. februar 2004 av Armalite66 Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Dette er standard praksis av alle som trekker fra VISA i utlandet. Beløpene er ikke trukket fra kontoen din, men "reservert" til det eksakte beløpet blir trukket. Ebay trekkes ikke automatisk, men samler seg på en konto du finner på ebay siden, mye likt qxl. Denne kontoen kan du betale/trekke fra med paypal, som trekker kun ca.10-20kr, hvis jeg husker riktig, fra din visa konto som en startavgift. jeg skjønner ikke..Hvis jeg ikke har mista de 300, hvor er det da? Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Dette er standard praksis av alle som trekker fra VISA i utlandet. Beløpene er ikke trukket fra kontoen din, men "reservert" til det eksakte beløpet blir trukket. Ebay trekkes ikke automatisk, men samler seg på en konto du finner på ebay siden, mye likt qxl. Denne kontoen kan du betale/trekke fra med paypal, som trekker kun ca.10-20kr, hvis jeg husker riktig, fra din visa konto som en startavgift. jeg skjønner ikke..Hvis jeg ikke har mista de 300, hvor er det da? Ingen aning, vent noen dager (les opp til en uke), så er de nok kommet inn igjen, og det korrekte beløpet er trukket. Det er dette banken kommer til å si til deg. Går det derimot helt på trynet, skal jo Visa dekke for ulovlige transaksjoner. Jeg lærte dette på den harde måten da hotellet jeg bodde på i Bulgaria trakk 10.000 fra Visa kontoen min (merket dette noen dager senere). Det korrekte beløpet ble trukket noen dager senere, og alt var fryd og gammen. Dette har blitt gjort til støtt og stadighet opp igjennom årene fra min Visa konto når jeg har betalt noe i utlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå