Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Si opp Telenor ADSL...

Anbefalte innlegg

Morn, nå har jeg hatt Telenor ADSL 704/128 i ca 8-9 mndr men er nå veldig veldig lei av dette produktet.

Jeg tegnet ett abonnenment for 12 mndr men vil nå si det opp før abonnement tiden går over. Dette koster 1000kr og si opp abonnementet ifølge Telenor.

Men jeg har ikke fått det jeg har betalt for, når jeg fikk Telenor ADSL installert så var det ingen snakk om noe overhead på protokoller og at jeg bare skulle få 70-80% av den hastigheten jeg betalte for.

Kan ikke dette ses på som ett kontrakt brudd å dermed si opp abonnementet uten forpliktelser da Telenor tross alt ikke har holdt sin del av avtalen?

Noen med erfaring i dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skulle tro du kan komme deg unna det gebyret til Telenor. Problemet er hvor langt du er villig til å gå.

[*]Jeg kan nesten garantere deg att de nekter i første omgang.

[*]Mulig de lar det gå siden det bare er noe mnd igjen.

[*]Ta kontakt med forbrukerråde å hør om de har noen erfaringer med dette. Sikker noen andre en deg som har tenkt/prøvd å gjøre det samme.

Pål Kallevåg

Hardware.no

[ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2002-03-14 16:21 ]

Lenke til kommentar

Har tenkt det samme selv... Har også adsl 704/128 (fra en underleverandør av telenor).

Egentlig kan det ikke være noe problem, for som du sier, vi har ikke fått det vi har blitt forespeilet. At det er overhead i det hele tatt, er ikke noe man bør regne med. Jeg mener, at de kan markedsføre med 704, mens man egentlig får bare 15-20% under, er ikke akseptabelt. At de skylder på overhead er jo egentlig ikke noen unnskylding! Da burde de satt opp hastigheten nede hos seg selv, så kunden får 704 (selvfølgelig, hvis forholdene tillater det)!

Uansett er det så mye andre problemer med det at det ikke skulle være noe pes å bryte kontrakten!

Lenke til kommentar

Behold abonnement til kontrakten utløper.

Gå ned til laveste hastighet, koster 200kr å endre abb.

Surfing går for omtrent det samme, nedlastingstid spiller ingen rolle, du bruker den tid du trenger.

Når kontrakttiden er utløpt, se etter nye leverandører.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg forstår dere vel så godt , men hva er alternativet (ingentilgang til nett i det hele tatt)....Det er ingen som leverer hva de lover.

Jeg har prøvd å dra igang support mange ganger på min hastighets problematik. (telenor)

Leste en plass at ved å sende mailen direkte til toppen .... da ble det sving på sakene. Men den muligheten er vel brukt opp.....

Nå ble det sikkert så mange klager på deres egen linjetest at de la den ned...Gangske utrolig men sant. Hadde dette firma solgt biler...da hadde de vært konkurs. Men med monopol slik de har og delvis har (de eier linjene) gjør de som dem vil.

Dessverre er vi fanget av dette og det er bare to valg...nett til "feil" hastighet og pris eller ingen nett.

Roger

[email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...