Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Windows 2000 trøbbel

Anbefalte innlegg

Alt dette skjedde etter at jeg innstallerte win2k fordi alle sa ME sugde kake og slikt

1:Når jeg hadde Win ME så fant jeg alle sammen når jeg var på LAN ved å ikke bruke noen programmer...bare vanlig network neigherburhood.

Nå i Win2k finner jeg ingen i network neigherburhood eller i my network places som det het i win2k..

2: Jeg har Telenor ADSL.funka helt fint i ME, og jeg fikk sendt file overalt, f.eks i mIRC og msn messenger. Nå som jeg har Win2k får jeg verken sendt i mIRC eller noen steder! Nå bruker jeg Raspppoe protokollen og det gjorde jeg ikke i ME..kan det være problemet??

Håper på mange svar så jeg får fiksa dissa problema!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det siste først: IKKE bruk Telenor's software for ADSL, Win2k er ikke så begeistret for den. Last ned denne her og bruk den, så blir alt så meget bedre.(http://user.cs.tu-berlin.de/~normanb/#Download)kopier og lim inn strengen i Explorer så starter nedlastingen. Når det gjelder det første: Sjekk at TCP/IP og Subnet er satt til Automatisk, den kan også være vrien viss ikke samtlige er på samme workgroup. Det kan også være at du har glemt å klikke på "Show all connections" som du finner på venstre siden i "Network connections".

Lykke til.

Lenke til kommentar

Har du skjekket att:

[*]"Klient for MS-nettverk" er krysset av i Egenskaper for nettverk

[*]Deling av filer og skrivere i MS-nettverk

[*]Du må dele stasjoner og mapper ved å "høyreklikke -> velg del.

[*]Du må også angi en bruker konto som skal brukes for å få tilgang til disse resursene. "IWAM_user" er vanligvis benyttet uten passord til anonym FTP tilgang osv. Med denne brukeren som også er medlem av gruppen "guest/gjester" kan du dele ut resurser og mapper/stasjoner uten passord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...