Ullsokk Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Alt dette skjedde etter at jeg innstallerte win2k fordi alle sa ME sugde kake og slikt 1:Når jeg hadde Win ME så fant jeg alle sammen når jeg var på LAN ved å ikke bruke noen programmer...bare vanlig network neigherburhood. Nå i Win2k finner jeg ingen i network neigherburhood eller i my network places som det het i win2k.. 2: Jeg har Telenor ADSL.funka helt fint i ME, og jeg fikk sendt file overalt, f.eks i mIRC og msn messenger. Nå som jeg har Win2k får jeg verken sendt i mIRC eller noen steder! Nå bruker jeg Raspppoe protokollen og det gjorde jeg ikke i ME..kan det være problemet?? Håper på mange svar så jeg får fiksa dissa problema!! Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Har du prøvd å installere IPX protokollen ? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Funker bra med rasppoe tingen og win2k, ihvertfall her. Har også ADSL fra telehor. Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 14. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2002 Får du sendt i mIRC og msn da and_mit? Lenke til kommentar
PerPlommehåve Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Det siste først: IKKE bruk Telenor's software for ADSL, Win2k er ikke så begeistret for den. Last ned denne her og bruk den, så blir alt så meget bedre.(http://user.cs.tu-berlin.de/~normanb/#Download)kopier og lim inn strengen i Explorer så starter nedlastingen. Når det gjelder det første: Sjekk at TCP/IP og Subnet er satt til Automatisk, den kan også være vrien viss ikke samtlige er på samme workgroup. Det kan også være at du har glemt å klikke på "Show all connections" som du finner på venstre siden i "Network connections". Lykke til. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Har du skjekket att: [*]"Klient for MS-nettverk" er krysset av i Egenskaper for nettverk [*]Deling av filer og skrivere i MS-nettverk [*]Du må dele stasjoner og mapper ved å "høyreklikke -> velg del. [*]Du må også angi en bruker konto som skal brukes for å få tilgang til disse resursene. "IWAM_user" er vanligvis benyttet uten passord til anonym FTP tilgang osv. Med denne brukeren som også er medlem av gruppen "guest/gjester" kan du dele ut resurser og mapper/stasjoner uten passord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå