PelleP Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg har bestilt bredband og venter bare på installasjonen. jeg trenger imidlertid et nytt Ethernet. Jeg har ett integrert Ethernet-kort fra før (ASUS A7N266-VM). Er det fare for at de to nettverkskortene ikke virker sammen dersom jeg velger feil merke? Må jeg installere protokoll på ny for det nye Ethernet-kortet, eller kan de bruke for eksempel den samme TCP/IP-protokollen? Spiller det noen rolle hvilket av kortene jeg bruker til ADSL-forbindelsen respektive Hjemmenettverket? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 burde ikke bli noe stort problem å ha 2 nettverkskort av forskjellig type. Men du må installere drivere og protokoller til det nye nettverkskortet også. du kan altså ikke bruke "samme" tcp/ip-protokoll... Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Takk Musty, det var det jeg trodde. Det kan være greit å vite..., men det er vist ikke nødvendig med to nettverkskort. Jeg har nettopp lest på sidene til Nextgentel at jeg kun treger en Swittch for å koble PC-ene sammen i et Nettverk - og det har jeg allerde. (Jeg er sikker på at jeg lest et sted at man trengte to nettverkskort) Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Skal du kjøpe nytt nettverkskort, stikk innom en datasjappe og kjøp et 3Com 3C905C-TX nettverkskort. Grei pris, overlegen ytelse og stabilitet. Har hatt det i et par år nå, og det anbefales på det sterkeste. Er et veldig greitkort å ha med å gjøre. Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Takk Musty, det var det jeg trodde. Det kan være greit å vite..., men det er vist ikke nødvendig med to nettverkskort. Jeg har nettopp lest på sidene til Nextgentel at jeg kun treger en Swittch for å koble PC-ene sammen i et Nettverk - og det har jeg allerde. (Jeg er sikker på at jeg lest et sted at man trengte to nettverkskort) om ikke du har en swittch så trenger du 2 nettverkskort, men siden du har en swittch så skulle det ikke hvere noen problemer så lenge du har noen porter ledige på den Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Det er NextGenTel bredbånd du har bestilt? Isåfall holder det med en router ( som du "får" av NGT ) og en switch hvis du skal ha flere en 1 pc tilkoblet, skal du bare ha 1 pc kan du bruke en av kablene som kommer med routeren og koble til nettverkskortet på PC'en din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå