Gå til innhold

isolering?


Anbefalte innlegg

Hmmz....

 

Jeg var en tur på biltema her fårleden dag... Da så jeg noe som het elektro isolator. Det er en spray som en kan legge et plast belegg oppå kretskort. Jeg bare lurte på om dette kunne være en fin ting å bruke hvis en skal isolere hk osv.. til vannkjøling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil helt sikkert være supert å beskytte komponentene dine mot fukt/kondens, men hvis du skal bruke peltier, da blir det nok såpass mye kondens/rim at jeg tviler litt på at det vil forhindre rim- dannelser.

Så på området rundt CPU ville jeg nok satset på noe som blir litt "tykkt" og samtidig leder varme og strøm særdeles dårlig. som f.eks silikon.. Dette for å forhindre kondens/rimoppbyggninger. (Noen som har tenkt på fugeskum?? tro om det leder strøm?)

 

Har lekt litt med vannkjølt peltier med kjølevann på ca 6-8 grader.. Et par minutters test så lå det en liten dam under CPU!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-14 16:30, okidoki skrev:

(Noen som har tenkt på fugeskum?? tro om det leder strøm?)



 

Jeg vil tro at fugeskum er litt dumt siden det utvider seg, umulig å kontrollere hvor mye. Det blir bare en masse dritt overalt. Det er min erfaring med fugeskum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...