Endre Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Endel finner du her: http://www.hardware.no/tester/skjermkort/index.html Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 info hentet fra : http://www6.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html ...men det finnes tydeligvis en del motstridende opplysninger når det gjelder dette. Jeg stoler mer på Beyond3D og fillrate tester enn Tomshardware og som Beyond3D sier så har nVidia innrømmet at det er et 4x2 oppsett. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Nå begynner det å bli virkelig bra Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) info hentet fra : http://www6.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html ...men det finnes tydeligvis en del motstridende opplysninger når det gjelder dette. Jeg stoler mer på Beyond3D og fillrate tester enn Tomshardware og som Beyond3D sier så har nVidia innrømmet at det er et 4x2 oppsett. Det er vanskelig å bestemme seg for om man skal si at GeforceFX kortene har 4 pipelines eller 8... såvidt jeg vet så fordeler det seg slik: GeforceFX har 4pipelines og 2 TMU's, som kan pumpe ut 8 textures pr. klokkesyklus. men bare i mulitexture applikasjoner (noe som er meget vanlig nå tildags) Men i specielle tilfeller kan pipelinen kjøre på 8 pixler pr. klokkesyklus. og dette gjelder for: z-rendering stencil operasjoner texture operasjoner shader operasjoner Kun color+z-rendering er gjort på 4 pixler pr. clock og siden alle spill i dag bruker color+z-rendering så blir det feil og referere GFFX kort som 8x1 kort.... trådstarter: du har glemt og oppdatere 8500 serien og 7000... jeg minner om posten jeg kom med tidligere edit: skriveleifer, og satte på en liten smily etter påminnelsen min, så det ikke ser ut som om jeg kommer med et krav, for det var virkelig ikke intensjonelt Endret 8. februar 2004 av apollox Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 trådstarter: du har glemt og oppdatere 8500 serien og 7000... jeg minner om posten jeg kom med tidligere Vet, vet.... ikke lett å huske alle meldinger:-) Skal prøve etter beste evne å huske det til neste update.... Kommer sikkert i løpet av morgendagen... Når det gjelder diskusjonen rundt pipelines på GeForceFX, er det som flere nevner i enkelte tilfeller det funker som 4x2, og enkelte i 8x1. Når det gjelder ytelse har vel dette minimal betydning, og jeg lar ting stå som det står... skal heller vurdere en liten '*' etter de kortene det gjelder, hvis jeg får tid en gang:-) Takker for all hjelp så langt.... Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Radeon 9100? garantert det beste lavpris kortet for 6 mnd siden Hva med integrerte kort da og dem som går til laptop. Endret 7. februar 2004 av Joggi Lenke til kommentar
bambam Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Meget bra! Men du må ikke glemme den gamle helten, Ti4600 Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Hva med integrerte kort da og dem som går til laptop. Kommer nok om en stund det ja.... Hvis du har noen specs er det bare å poste... I første omgang konsentrerer jeg meg om AGP-kort, men om noen har specs til integrerte, kan jeg alltids slenge de med... Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Meget bra! Men du må ikke glemme den gamle helten, Ti4600 Regner med det kommer med i morgen... En liten glipp at det ikke kom med sist... Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Meget bra! Men du må ikke glemme den gamle helten, Ti4600 Regner med det kommer med i morgen... En liten glipp at det ikke kom med sist... Veldig bra hittil Så riktignog en liten trykkleif... Det skal være Matrox Parhelia og ikke Parphelia... Ellers vil jeg også referere til B3D som MistaPi som har de fleste kortene lagt inn her... Den har også specsene til Volari serien fra XGI... Volari Duo V8 256Mb (Ikke at kortet er så bra, men men,...) Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Ang. Radeon7000: Dette er et kort som kjører på 166/166, uten en TnL motor. Riktig det med 2x3 løsning med pipes og TMUs med hele 7x00 serien. Radeon7000 er et Dx7.0 kort, riktig det. Men en annen ting er at Radeon7200 kortene er en hybrid mellom Dx7.0 og 8.0. Radeon8500: Stemmer det med en 275/550 utgave av 128MB versjonen (Med BGA minne). Har den selv =) Ellers er dette en topp liste for de som er ute etter litt fakta om de forskjellige kortene! Fortsett det gode arbeidet! =) Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) ... Radeon7000: Dette kortet er ikke i listen enda... Derimot er 7000/VE der, og dette kortet har noe høyere klokkefrekvens. Radeon7200: "Hybrid" er kanskje et drøyt uttrykk, men går ut fra du mener at 7200 støtter DX7, men også endel DX8. Dette gjelder også Matrox Parhelia(som nå er riktig stavet??:-)) som støtter DX8.1, men også endel DX9. I listen min har jeg likevel valgt å oppgi den DX-standarden som støttes fullt ut. ..... ..... Så noe annet... Har vært dårlig med oppdateringer i det siste, beklager dette, men har vært hektisk programmeringsvirksomhet siste uken, så jeg har ikke hatt tid... Men kommer snart med en større oppdatering Endret 10. februar 2004 av L03VIk Lenke til kommentar
mortn15 Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hva med GF3? 6,noe Gb båndbredde, 175/400 MHz, dx7 tror jeg... Lenke til kommentar
Berrern Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Bra liste! Her er info om ATI 7000: 64MB, 2.7GB/s Sjekk denne linken for flere spesifikasjoner [EDIT] Og denne: http://www.pc-erfahrung.de/Index.html?ATIRadeon9200.html Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 L03VIk: Det jeg mente om "hybrid"-egenskapene til Radeon7200 var at den har en egen PixelShading pipe. Dog til den versjonen som blir henvist til PixelShading v0.5. Er ikke Radeon7200 en 2. utgave av originale Radeon? Den støtter også noen blurringteknikker i hardware, slik som Motion Bluring, som var en egen instruks fra Dx8.0. Det er en del andre ting også som jeg ikke husker her og nå. Ang. Radeon7000/VE: Hvis du sjekker ut ati.com så står den oppført som en Dx7.0 og Dx8.0 løsning. Både under Overview og Features. Lurer egentlig litt på dette, men, men... Og ifølge Tomshardware så har den en 1x3 løsning på pipes & TMUs... Max båndbredde er 3.4GB/s. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 L03VIk: Det jeg mente om "hybrid"-egenskapene til Radeon7200 var at den har en egen PixelShading pipe. Dog til den versjonen som blir henvist til PixelShading v0.5. Er ikke Radeon7200 en 2. utgave av originale Radeon? Den støtter også noen blurringteknikker i hardware, slik som Motion Bluring, som var en egen instruks fra Dx8.0. Det er en del andre ting også som jeg ikke husker her og nå. R100 har fixed-function pipelines. MS hadde vel planer om legge til funksjonalitet fra både Radeon og GF2 til pixel shader interface, men dem ville vært veldig veldig begrenset - noe fleksibelt fixed function hardware. GF2 har også enkelte DX8 funkjoner, det hadde selv også Voodoo4/5, men jeg ville ikke ha kalt det for en "DX6/8 hybrid" Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 MistaPi: Støtten ligger i Dx8.0 for Fixed Fuctions. Har selv kjørt en snutt av PS på et Radeon64MB DDR kort. Har aldri hørt om GF2 sin PS pipe. Skjønner ikke helt hvorfor de har den der, når de f.eks ikke hadde lagt til EMBM (I hardware) som er en Dx7.0 funksjon, men, men... Kanskje ordet hybrid ble feil å bruke, derfor med "" Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Den hadde vel muligheter for 3 PS instruksjoner per pass (mener jeg å huske), men PS0.5 finnes ikke i noen eksterne DX releaser så vidt jeg vet, så sånn sett er den egentlig ikke i stand til pixel shading. Hva mener du egentlig med "egen PixelShading pipe? PS er funksjonalitet som ligger i pixel pipelinene og ikke som en egen enhet, hvis det da ikke var noe spesielt med R100?. GeForce2 hadde også noe mulighet for PS. EMBM er en DX6 funksjon. Lenke til kommentar
friction Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Kjekt opplegg nVidia GeForce MX 420 har core på 250MHz og RAM speed på 350MHz Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 v1.0 Nye kort: Ati Radeon 9500 128MB Ati Radeon 9800 nVidia GeForce4 Ti4600 nVidia GeForce4 Ti4600-8x nVidia GeForceFX 5900 S3 S8 XGI V8 XGI V5 Ultra XGI V3 Fixer: Fjernet Ati Radeon 9800XT 128MB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå