Gå til innhold

Skjermkorttabell 4.01

L03VIk

Anbefalte innlegg

hm.. lurer på en ting.. jeg har 9600 se.. og det står på listen som 9.0c kompatiblet. men når jeg skal starte sims 2 så får jeg beskjed om at det ikke er det... jeg har lasta ned nyeste driver fra ati.com.. hva kan være gale ? :dontgetit::ermm:

Bare 6600/6800-serien til nVidia er hardware-kompatibel med DirectX 9.0c (som innebærer støtte for pixel/vertex shader 3.0.)

Det sims maser om er at du ikke har SOFTWARE-versjonen 9.0c av DirectX. Den ligger helt sikkert på en av CDene. Hvis ikke kan du laste den ned fra Microsofts nettsider...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

ville bare påpeke som andre har sagt i forumet at det finnes geforce 6800 kort med "bare" 128 ram

har selv et slikt kort:

Club-3D Geforce 6800 med 128 ram.

billigste 6800 kortet man får tak i, kosta 2500. ikke verst.

funker meget greit hvis man ser bort i fra at halo kræsjer i hytt og gevær.

uansett, jeg har ikke testa det i 3D mark eller noe slikt, kjører helt standard, noe som jeg tror er 350/700 som gir 52 fps i high quality 1280*1024 i Doom3

takk for meg:)

Endret av trashcan
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
X300, X700, mer info på 6600 "vanilla" bør legges til.

Etterhvert blir det nok nødvendig med en AGP/PCI-E/PCI del på tabellen, særlig mtp. nye kort som kommer i to versjoner og til og med kan ha forskjellige specs!

Helt enig.... Skal se om jeg kan få tid til å oppdatere snart....

For øyeblikket er forskjellen på AGP og PCIe minimal, så ser ikke noen vits i å skille disse. Neste generasjon grafikkkort kommer sikkert bare i PCIe, og overgangen vil dermed sikkert gå flytende...

Lenke til kommentar

Bra tabell. Jeg har en stor egenkomponert tabell i Excel-format med Alt jeg har klart å finne fra Radeon 8500 og opp + GeForce Ti4200 og opp til nyeste. Kan maile den hvis det er av interesse. Tror jeg har med noe kort som du ikke har + at jeg synes jeg så noen skrivefeil her.

Lenke til kommentar
For eksempel så har jeg til gode og se et geforce 2mx(ikke 200/400) 32mb kort kjøre på 333mhz minne :roll:.

Alle standard geForce2 MX kort (MX, MX200, MX400) kjører med en minnehastighet på 166 Mhz. Det har sneket seg inn en liten regnefeil i tabellen på disse kortene, fordi de kjører SDR-minne og dermed ikke skal ha 2xminnehastighet oppgitt (som DDR kortene har).

Dette skal jeg få fikset ved neste oppdatering.

Hvis du oppdager flere feil, er det bare å si fra. Er en stund siden jeg har oppdatert den "gamle" tabellen, så er nok en litt større feilprosent i den tabellen i motsetning til den nye.

Noone´s perfect man! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...