odin1 Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg har en Intel P4 3GHz, Abit ic7-MAX3 HK og en Maxtor 120GB SATA HDD. Jeg hadde tenkt å lage meg et oppsett der jeg legger Win XP oppå win 98 for å ha muligheten for å veksle mellom operativsystemene. Men støtte på problemer under installasjonen. Det ville rett og slett ikke installere id heletatt. Eller så hang maskinen seg. Støtter ikke Win 98 SATA? Finnes det ikke SATA Drivere for win98? Under installasjonen av XP må en jo trykke F6 for å installere tillegsprogramvare, som SATA drivere. Men hvordan gjøres dette på WIN98?Jeg har dessuten heller ikke greid å finne en Win98 SATA driver.... Det følger ikke med på disketten jeg fikk med HovedKortet...Og fant heller ingenting på Abit sin nettside... Hva må jeg gjøre??? Går det bedre ved å bruke Win ME? Støtter det SATA? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Støtter Win98 SATA da? Og hvorfor i ****** vil du ha 98? Lenke til kommentar
odin1 Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Jeg er en Gamer. Finnes mye spill som ikke vil kjøre på Win XP!!!! Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Bruk heller VMWare eller VirtualPC og lag en virtuell W98, så kan du kjøre spillene dine Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Bruk heller VMWare eller VirtualPC og lag en virtuell W98, så kan du kjøre spillene dine eller bruk compatibility(høyreklikk snarvei ->3 fanen fra venstre) 2 klikk isteden for masse rot med dual-boot, drivere osv. Endret 7. mars 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 med den nyeste Windows Application Compatibility Toolkit 3.0 som du laster ned her så funker det meste i xp også Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 med den nyeste Windows Application Compatibility Toolkit 3.0 som du laster ned her så funker det meste i xp også Sånn jeg forstår det så er det prog.-et ment for utviklere(får ikke lasta det ned siden jeg har telenor ADSL) så hvorfor ikke bruke compatibility som allerede er innebygd i win. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Bare bullshit at spillene ikke kjører på XP Har mange gamle spill selv som fungerer smertefritt i XP Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 med den nyeste Windows Application Compatibility Toolkit 3.0 som du laster ned her så funker det meste i xp også Sånn jeg forstår det så er det prog.-et ment for utviklere(får ikke lasta det ned siden jeg har telenor ADSL) så hvorfor ikke bruke compatibility som allerede er innebygd i win. Hvorfor får du ikke til å laste det ned fordi du har telenor adsl? det gikk da bra for meg... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) P4 har også hyperthreading som ikke w98 støtter . Samme gjelder ACPI og APIC-mps versjonen i hovedkortet. Sannsynligvis måtte du hatt to ulike bios oppsett utfra hvilket os du skal boote . Ellers må du kjøre xp i 15irq modus og med APM og HT disabled. Hvis du ikke du finner sata driver for w98 finnes det ikke . Window me er samme som 98 drivermessig . Forget it ..... Endret 7. mars 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
atlef Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Her er driveren du leter etter. Mvh Meg. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 med den nyeste Windows Application Compatibility Toolkit 3.0 som du laster ned her så funker det meste i xp også Sånn jeg forstår det så er det prog.-et ment for utviklere(får ikke lasta det ned siden jeg har telenor ADSL) så hvorfor ikke bruke compatibility som allerede er innebygd i win. Hvorfor får du ikke til å laste det ned fordi du har telenor adsl? det gikk da bra for meg... Altså knøttliten kvote og greier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå