TLZ Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 hrrrrr! Grunnen til at eg drar opp denne tråden er at eg har netopp kjøpt 100th Window /Massive Attack den har kopisperr, PC'n vil ikke spille den av en gang! (står på cd'n at pc også skal klare det...) viss eg ikke tar helt feil så er kopisperren av typen "Carbon Neutral" eg har allerde sendt brev til virgin records (eid av emi...) noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Den kjøpte jeg også en gang, da jeg oppdaget kopisperren ble jeg så irritert at jeg kopierte den og returnerte den til butikken. Den gang funket CloneCd (er en stund siden nå). Edit: Hvis du ikke får det til kan det noen ganger være cdspilleren din som er problemet, ikke alle modeller som takler kopisperrene. Endret 23. mars 2004 av tigerdip Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg kjøper med glede CD-er som er kopisperret. Jeg har aldri problemer med å kopiere de, spille de av eller å rippe de. Og så lenge de er rippevennlige, kjøper jeg de. Uansett hva for et klistremerke de klistrer frampå coveret. Lenke til kommentar
Kebabxt Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Før jeg hadde internett og ingen muligheter til å laste ned musikk hadde jeg null peiling på musikk. Kjøpte maks 1 cd i året, og hørte bare på radioen og mtv ellers.. Nå eier jeg temmelig mange cd'er (hakke giddi å tellt dem men regner med over 100) og det tallet stiger raskt. Regner også med at jeg ikke er den eneste som har kjøpt mange cd'er etter å ha lasta ned heller, så i min posisjon har piratkopiering vært gratis reklame for mange artister. Såklart har jeg endel artister og sanger jeg ikke har kjøpt cd'en til, men jeg ville ikke kjøpt cd'en uansett så dermed er det ingen penger tapt. Anbefaler alle til å gå til: Boycott Riaa Corrupt Cd's (liste over kopibeskytta cd'er) Sjekk om artisten er på et RIAA selskap Jeg kjøper nå fortiden cd'er kun utgitt av selskaper som ikke er med i RIAA, dette var veldig vanskelig på starten fordi jeg likte mange artister og band som kanskje ga ut bra musikk, men det er ikke musikerne jeg boikotter, men RIAA. Og det finnes ekstremt mange andre band som ikke er med i RIAA (men kan ta litt jobb før du finner dem) Rotete post, men jeg er drit trøt.. natta. Lenke til kommentar
ripset Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Det som er litt artig med dette er at flere laster ned fra nettet istedet, for å sikre en versjon som kan avspilles på pc, bil og dvd spillere osv. Selv kjøpte jeg mye cd'er før, men har ikke kjøpt siste året. Javisst er nedlastede låter dårligere i kvalitet, men som oftest er ikke dette merkbart i forhold til anlegget det skal spilles på uansett. Platebransjen har ikke kommet med en god løsning enda.Bertine's plate er en gjenganger i denne diskusjonen... Og EMI, ikke minst. Jobber i medieavdeling, og hører mye klager på dette. Mange velger derfor å laste ned, istedet for å kjøpe platene de vil ha. Tross alt, det er alltid noen som har "fikset" kopibeskyttelsen. Diskusjonen om etikk og moral kan vi ta en annen gang... Blir nok sånn med meg også, kan jo ikke drive på å bryte kopisperrer, og få purken på døren ( henv. DVD-John ), så da er alternativet å laste ned fra nettet, siden en ikke kan lage kopier til bilstereoen av cd'en en kjøper i butikken. Er jo ikke interessert i å kjøpe opptil flere av samme cd for å spille i de forskjellige spillerene, og å drasse rundt på hele cd-samlingen er uaktuelt. Merker selv at jeg nok er ganske forbanna på kopisperrene, og cd-kjøpene mine er kraftig redusert siste årene, og dette er ikke fordi jeg laster ned så mye på nettet, men fordi jeg ikke gidder å bruke en helv... mye tid på å leite opp en ny "kopicraker" på nettet for hver nye kopibeskyttelse som plateselskapene kommer opp med. nei til helv... med hele platebransjen Lenke til kommentar
ripset Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg har boikottet EMI og BMG lenge allerede, jeg. Kjøper av prinsipp IKKE plater som ikke offisielt lar seg sikkerhetskopieres. Så lenge platebransjen driver på slik, får de ingen penger av meg. mvh Pantera Samme her. Kjøper ikke lenger plater som har kopibeskyttelse Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Bare for å supplementere på denne tråden: Artikkel om hvordan kopiere en kopibeskyttet CD Her har jeg beskrevet hvordan jeg fikk rippet og laget en kopi av den ikke-fungerende platen jeg kjøpte og grunnen til at jeg startet tråden for en god stund siden... Endret 8. september 2004 av TopDog Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 bra jobba topdog, skulle bare hatt linux.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå