Anterialis Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) Sikter da til at hvis jeg foreksempel filmer en person som står foran en hvit skjerm (samma hvilken farge), hvordan kan jeg da lime inn feks. et bilde fra italia på alt det som er hvit slik at det ser ut som vedkommene er i italia? (dårlig eks. men kom ikke på noe annet). Det er jo slik dem gjør det på værmeldinga, da en person står foran et ensfarga lærret, og etterpå redigerer de slik at alt som har en sånn farge som lærretet, blir erstattet med noe annet (i dette tilfellet av et værkart). Er det ikke slik det fungerer da? Og har noen en ide på hvordan jeg kan gjøre dette i Adobe premiere v7.0 pro ??? På forhånd takk! EDIT: Se siste post av meg Endret 3. februar 2004 av w3p Lenke til kommentar
rl1 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 skaff et bluescreen lerret og kjør på.. du må nok også ha et videoredigerings kort sammen med premier. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Ja men hvordan gjør du det i adobe preimere pro? Liksom hvordan gjør du det?? Hvilken funksjon må jeg bruke i premiere? Kan vel bare bruke et hvit lerret eller??? For det har jeg ... Lenke til kommentar
kjall Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Du må ha blå eller grønn bakgrunn for å oppnå best resultat. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Ja ok, men som sagt: Hvordan gjøres dette i adobe premiere 7 pro??? Går det i det programmet?? Lenke til kommentar
artiPer Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Se i hjelpefila til premier, der står det. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Ja ok.. Da gjør jeg det nå.. Men hva skal jeg søke på da?? Det er jo sånn elektronisk leksikon kan du si.... Og jeg vet ikke hva jeg skal søke på. Hva heter den redigeringa liksom... "weatherchannel_kind_of_editing" ?? tror ikke jeg får noen treff da gitt :s Lenke til kommentar
gussen Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Søk med Google: "Adobe Premiere Blue Screen" Når søkeresultatene kommer opp kan du klikke deg videre til bla. denne siden, som gir deg en ste-by-step tutorial for hvordan du skal gjøre det: Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Ok takk for det! nå vet jeg hvordan jeg gjør det. Eneste problem er å få tak i et stort blåfarga lærret Men et spørsmål til: (jeg har to videolinjer i adobe premiere: videolinje 1: film med en person i videolinje 2: Filmen med den blåe stolen i seg. Når jeg filma dette bevegde jeg kameraet rundt om kring. Noen ganger er ikke stolen i bildet i det hele tatt) Så, jeg klarte å få personen (i videolinje1) til å komme opp i stolen på video 2, men det ble som et transparang, slik at når jeg bevegde kameraet litt bort fra stolen slik at stolen var helt til høyre, så så jeg bare det som var til høyre i video1 i stolen på video2. Naturligvis fordi det er et transparang og video1 filmen ligger jo rett bar video2. Men hvordan får jeg HELE video 1 inni stolen på video2 slik at den blir der hele tia? Det skjønner ikke jeg. På en måte slik at det ser ut som det er en tv i stolen, og at den tv'en viser like mye hele tia, uavhengig om jeg filmer med stolen i høyre eller venstre (eller uannsett) i kameraet! Skjønner dere? Vanskelig å forklare... :s Men blir på en måte noe av det samme som (hvis dere har sett Harry Potter) avisene til Hogwards med de videoene inni seg. Der er jo videoen i avisene konstante uannsett om man filmer avisa i sentrum eller i en av sidene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå