trMaG Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Sjekket litt rundt etter et socket754 hovedkort og fant bl.a dette: MSI K8T Neo-FIS2R til 864 kr hos komplett. Hvis man trykker på kjøp hos komplett viser det seg at det er et demokort.. Kan jo være misledende hvis man ikke skjønner dette. Skal demovarer være med i prisguiden eller er det problemer med et script? mvh magnus Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Er ganske irriterende ja, hendte det samme som meg bare at jeg så etter et SocketA kort. Men jeg klager ikke, sikker litt komplisert å få fikset det, eller? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Dette skal sannsynligvis ikkje vere slik, dersom det er slik må det endres. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Burde ikke være slik men det nok ikke så lett og fikse det siden prisguiden søker igjennom alle produktene webshoppen har på sidene sine og viser dem. Muligens dem bare kan fjerne alle varer med ordet demo ,men er ikke noe særlig problem da. Lenke til kommentar
EC Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Eller merke med "DEMO" i prisguiden? Vet ikke hva de ansvarlige bak prisguiden kan klare å få til, men jeg mistenker at det er en del. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hadde også vært kjekt om man kunne fått med Ukens Tilbud. Vet ikke om disse er med i prisguiden pr. i dag, men uansett kunne det være greit å merke dem også. (Kanskje man også skulle utelatt dem fra prisstatistikken (grafen), for å unngå misvisende prissvingninger?) Lenke til kommentar
rlz Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hadde også vært kjekt om man kunne fått med Ukens Tilbud. Vet ikke om disse er med i prisguiden pr. i dag, men uansett kunne det være greit å merke dem også. (Kanskje man også skulle utelatt dem fra prisstatistikken (grafen), for å unngå misvisende prissvingninger?) Begynner å høres vanskelig ut, men en side i prisguiden med ukens tilbud fra de forskjellige webshopene ville da ha vært genialt Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Ja, det kunne jo også vært et alternativ! Så slipper man å sjekke rundt på de forskjellige webshopene. Men så kan man jo også bare melde seg på mailingliste da . Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hadde også vært kjekt om man kunne fått med Ukens Tilbud. Vet ikke om disse er med i prisguiden pr. i dag, men uansett kunne det være greit å merke dem også. (Kanskje man også skulle utelatt dem fra prisstatistikken (grafen), for å unngå misvisende prissvingninger?) Begynner å høres vanskelig ut, men en side i prisguiden med ukens tilbud fra de forskjellige webshopene ville da ha vært genialt Skjekk her Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hadde også vært kjekt om man kunne fått med Ukens Tilbud. Vet ikke om disse er med i prisguiden pr. i dag, men uansett kunne det være greit å merke dem også. (Kanskje man også skulle utelatt dem fra prisstatistikken (grafen), for å unngå misvisende prissvingninger?) Begynner å høres vanskelig ut, men en side i prisguiden med ukens tilbud fra de forskjellige webshopene ville da ha vært genialt Skjekk her Den funket fint før, men siden er helt f**ket her nå... Lenke til kommentar
amund Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Når det gjelder demoprodukter står det jo i butikkens varetekst at det er snakk om et demoprodukt. Jeg synes det er nyttig at demoprodukter listes opp sammen med vanlige produkter, da man ofte kan spare en del kroner på at varen har vært åpnet tidligere. Det ser imidlertid ut til at det er delte meniger omkring dette. Prishistorikken bør nok inneholde ukens tilbud, da det jo forteller at varen har vært billig på et eller annet tidspunkt. Hvis man skulle luke ut lave priser i prishistorikken er det noe som blir litt galt :-) Jeg har vært i kontakt med han som har skrevet dette "Ukens tilbud"-skriptet, man har ikke hatt tid til å følge opp dette den siste uken. Skal ta kontakt med han på nytt i et forsøk på å få inn "Ukens tilbud" som en tjeneste i prisguiden. Mvh, Amund Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Litt bedre denne Men sikkert ikkje endelig *Sorry of topic. Endret 6. februar 2004 av Ulvestad Lenke til kommentar
Grrrh Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Ukens tilbud må da være med i prisguiden. Det er jo nettopp de aktuelle prisene prisguiden skal gi, og dersom "ukens tilbud" har den beste prisen, er det jo nettopp denne prisen mange er på jakt etter. Men det er no "heilt på tryne" å ha med brukte ting i en prisguide for nye ting. Og uansett om man sier pakken bare har vært åpnet eller produktet bare er brukt litt, så er brukte produkter ikke sammenlikningsgrunnlag i prisguiden. De som ikke skjønner det er ikke "helt med" i denne sammenheng. Dette har imidlirtid vært diskutert tidligere uten at Amund helt har forstått poenget. Endret 6. februar 2004 av Grrrh Lenke til kommentar
amund Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Men det er no "heilt på tryne" å ha med brukte ting i en prisguide for nye ting. Tar poenget :-) Jeg tar en debatt internt på dette i løpet av de nærmeste dagene, og kommer forhåpentligvis frem til en løsning dere vil like om kort tid. Er det noen her som ønsker at demovarer skal vises i prisguiden? Mvh, Amund Lenke til kommentar
unwill Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Vel, dersom demo produkter skal listes med syns jeg det skal være merket godt at det er demo. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Dette var opp for et års tid siden, dengang avgjorde vi at siden det er temmelig lett å "sortere" demo-varer fra andre varer (når du klikke på den, og får de respektive butikkers priser opp ser du med en gang om det er snakk om demo varer). Vi kommer til å ta dette opp igjen nå, kanskje på sin plass med en revurdering siden bildet ikke blir fullstendig, (f.eks komplett .no synes, psdata synes ikke). Konkstruktive ideer ønske velkommen, men ut fra de "røster" som har kommet her synes jeg det later til å være stemning for for å endre dagens policy. Andreas Grimsby Prisguiden, Hardware.no Lenke til kommentar
Grrrh Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Selvfølgelig er det rent praktisk sett greit med demovarer i lista for den som er på jakt etter demonstrasjonsbrukt vare. Imidlertid gir disse brukte greiene et ufordelaktig bilde av prisen på nye produkter. Et ekte "røverkjøp" til kr 1.800 fortoner seg som rent ufordelaktig når komplett lurer inn (eller får lurt inn ) en brukt enhet til kr 1.400 i samme lista. Lista (prisguiden) har jo kun noe for seg når like produkter sammenliknes! Prisguiden bør kunne forstås likt av både kjentfolk og nykommere her på forummet, og den bør kunne leses og gi objektive opplysninger umiddelbart. Prisguiden er uetterrettelig som prisguide om leseren skal behøve å undersøke om det billigste produktet er det samme som de øvrige produktene i lista. Prisguiden er for nye produkter priset etter butikkenes ulike kalkyler og innkjøp. Å legge prisen på "second hand returvarer" i samme lista er jo drita dårlig ovenfor de som vil selge nye ting da. Dersom de skal hensyntas. Endret 6. februar 2004 av Grrrh Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Det burde ikkje tas hensyn til dei som skal ha demovarer, det finnest ikkje så mange slike varer at det gjer noko, og størsteparten kjøper nytt, og da kan dette gje gal informasjon, som kan, for uerfarne, bety at dei kjøper demovarer uten å vere klar over det. Lenke til kommentar
amund Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Vi er nå enige om at demovarer skal skilles tydeligere ut i prisguiden enn de gjøres i dag. Vi ønsker imidlertid at det fortsatt skal være mulig å se prisene på demovarer, så jeg er nødt til å finne på en lur måte for å skille ut priser på demovarer fra andre priser. Mvh, Amund Lenke til kommentar
Grrrh Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Sliter fortsatt for å komme gjennom mengder med demovarer fra komplett.no før jeg finner billigste HK i prisguiden. Det er like galt som det alltid har vært, - og brukte ting har ikke noe i prisguiden å gjøre ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå