Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

phpBB2 Forum problem


Anbefalte innlegg

God kveld, friender.

 

Jeg har nettopp satt opp et lite phpBB2 forum, for folk her i nærområde.

Nå driver vi med testingen.

 

Og et problem som har komt er at når jeg prøver å sende en PM eller skrive et innlegg, så kommer følgende:

 
Failed sending email :: PHP :: 

DEBUG MODE

Line : 234
File : /var/www/html/uspufnr/phpBB2/includes/emailer.php 

 

Men meldingen blir sendt og mottatt, og innlegget lagt inn likevel. Men feilmeldingen blir plagsom.

 

Hva skal jeg prøve for å bli kvitt den feilmeldingen?

 

Takk på forhånd.

Endret av alex100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
' date='02/02/2004 : 20:08'] Hvis PM/Mail kommer frem kan du vel også slå av error-reportingen i php config filen din / mailer.php. Bare følg doc'en underveis - og sett error reporting til false.

Dette er en feilmeldingsfunksjon i PHPBB ;)

 

har du mulighet for å gi litt info om hva du har i mail-configen i PHPBB?

Lenke til kommentar
,02/02/2004 : 20:08] Hvis PM/Mail kommer frem kan du vel også slå av error-reportingen i php config filen din / mailer.php. Bare følg doc'en underveis - og sett error reporting til false.

Dette er en feilmeldingsfunksjon i PHPBB ;)

 

har du mulighet for å gi litt info om hva du har i mail-configen i PHPBB?

Har egentlig ikke konfigurert noe som helst i mail configen...

Lenke til kommentar
Hvilken webhost bruker du? Har du prøvd å lage et simpelt mail script i php? mail();

 

Kanskje mail funksjonen ikke er korrekt innstillt eller deaktivt hos webhosten din? Skal nemlig ikke være nødvendig å konfigurere noe slikt under installasjonen av phpbb eller andre forum.

Jeg kjører egen server. ClarkConnect 2.0.

 

Har ikke prøvd å lage noe mail script nei..

Lenke til kommentar

Jeg har nylig satt opp et forum også, og hadde lignende problemer. Fikk dog smtp feil da jeg hadde satt opp dette. Jeg har en egen smtp server og instillingene var korrekte. Problemet ble borte da jeg simpelthen valgte bort smtp i configuration i phpBB. Da bruker forumet sendmail() funksjonen i PHP såvidt jeg har forstått.. Kanskje det er her feilen din ligger?

 

Håper det var til noe hjelp og ikke bare ytterligere forvirring..

Lenke til kommentar
Hvilken webhost bruker du? Har du prøvd å lage et simpelt mail script i php? mail();

 

Kanskje mail funksjonen ikke er korrekt innstillt eller deaktivt hos webhosten din? Skal nemlig ikke være nødvendig å konfigurere noe slikt under installasjonen av phpbb eller andre forum.

Jeg kjører egen server. ClarkConnect 2.0.

 

Har ikke prøvd å lage noe mail script nei..

Hvis du kjører egen server, og ikke har SMTP på serveren din, så er det ikke så rart at forumet ikke får sendt mail.

 

Se i php.ini på mail funksjonen, og sett den til din internettleverandørs smtp server. Vanligvis er den mail.telenor.no e.l. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...