Gå til innhold

Hjelp til støyfjerning med Sound Forge 6

Anbefalte innlegg

Hei!

Bruker Vegas 4 og Sound Forge 6 med Noise reduction plugin. Har ikke drevet med lydredigering før så der har jeg ikke stort peiling.

Har filmet en del med mitt Sony TRV80 og redigert videoen ferdig, men har noen segmenter hvor lyden er veldig svak, derfor har jeg skrudd opp volumet litt for å kompensere, men det bringer frem støyen fra motordrevet.

Noen som har brukt Sound Forge og vet hva instillinger som er bra til støyfjerning (jevn summing)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå på EQ (Equalizer) innstillinger. Nå husker ikke jeg hvilken frekvens duren er på, men regner med at den ligger rundt 80 hz ca, prøv deg fram så kan du få "skjult" lyden litt. Evnt Kille bassen oxo, helt hjernteppe her nå og husker ikke hvilken frekvens det er, men det er den første "blokken"

Når du skal Normalize lydfiler har du diverse innstilinger på dette, men alt i alt når det gjelder samples og lyd er EQ en fin venn å bruke. Her kan man få "bort" det meste :p:green:

Lenke til kommentar

Siden du ikke har noe musikk gå til parametere er vel der du kan dra "bloksene" opp og ned. Sett de 3 første (bass) ned til 0. Da killer du bassen (ergo din durelyd). de-noiser er primært brukt til hvis du tar opp fra en vinyl skive og støyen fra den og ønsker å minke dette. Slike dure lyder går ikke under denne katogorien :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...