nicson Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Har P4 Nw 1.8Ghz, Asus P4S33 og Twinmoz 512MB Brikke. Er det noen som vet hvorfor Volt konfigurasjonen på dette hovedkortet er så ustabilt? Jeg setter volten på 1,7v @ 2450Mhz og maskinen er rock stabil i alle spill og applikasjoner. Men når jeg starter datamaskinen på nytt, piper maskinen noe voldsomt, og maskinen booter ikke. Jeg starter maskinen på nytt på 2400mhz, men da er den satt på 1.5v?? Prøver også å kjøre 1.8Ghz med 1.7v men det samme skjer hvis jeg rebooter. Den faller ned til 1.5v etter reboot. Og noen ganger nekter den å kjøre 1.7 i det hele tatt? Har koblet hovedkablen 20porter inn i hovedkortet og den lille 4 porter 12v saken i hovedkortet. Må jeg sitte med 2300Mhz? Prosessoren klarer jo mer! Blir jo oppgitt...... Noen som har svar der ute? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 <pirke>Du setter ikke volten til 1,7v, du setter spenningen til 1,7v</pirke> Skjønner ikke hvorfor folk ikke kan lære seg forskjellen på spenning/volt, strøm/ampere og lignende... [ Denne Melding var redigert av: Llandari på 2002-03-14 15:51 ] Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Greit nok at han setter spenningen til å være 1,7V og at det da ligger 1,7V (V=Volt, bah) over coren.. men er det så forbanna farlig hvilket ord han bruker dah?! Skjønner virkelig ikke problemet.. Volt og spenning, er jo samme dritten vil nå jeg si. Kanskje en litt annen måte å si det på, men det er pokker meg ikke mye forskjell! Lenke til kommentar
kindings Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Ja, det gjør det useriøst. Hadde han sagt at han satte strømmen til 1.7V kunne du fått lov til å pirke. Dessuten bruker man ikke "/" for å vise enheter, den riktige måten å gjøre det på er; spenning[Volt], strøm[Ampere] og siden SI er snille har Volt fått sin egen bokstav [V] og Ampere [A]. Til deg som startet tråden: Beklager at også jeg måtte kaste meg ut i denne diskusjonen som absolutt ikke har noe med tråden å gjøre :smile: Jeg klarer ikke å holde meg unna :sad: Leve SI Lenke til kommentar
kalvesta Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Jeg hadde også problemer en stund med at den ikke ville restarte. Jeg satte spenning til CPU til 1.65v og CPU/Memory freq ratio til 1:1 og fsb til 133. Etter dette ble den helt stabil og jeg kan ta reboot uten at noe galt skjer. Men jeg måtte klokke meg sakte oppover trinn for trinn med ca 5 trinn om gangen. (feks 100 til 105 osv på fsb) tok jeg for mye om gangen feilet den ved reboot. Har samme prosessor og hovudkort som deg. Og 512 mb DDR minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå