Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For en stund siden kjøpte jeg en shuttle. Dhuttelen bygde jeg lett sammen. Mens når jeg skulle boote opp og instalre windows skjedde det ting. Hovedkortet i shuttelen støttet ikke Geil Gold brikkene jeg hadde bestilt og ringdte de og ba meg sende de inn.

Etter ca en uke ringdte jeg dem for å høre om de hadde fått og testet brikkene mine.

Etter et lang og hyggelig prat med en fyr, sa han at han skulle ringe med litt senere samme dag for å sende ut noen brikker.

Etter som tiden passerte 22.00 syntes jeg dette var merkelig og gikk for å legge meg.

Mens jeg skulle sjekke noe på internett på min bærebare fikk jeg to mails begge av HWB.no, det var en ordre bekreftelse om to nye brikker. Også en andre mail på hvor mellomlegget skulle settes inn.

Jeg tenkte som så, hva i svarte jeg har ikke bestilt noe.

Men ok tenkte jeg dette får de rydde opp i.

Neste dag sendte jeg dem en mail og de svarte ikke på denne mailen. Det tok 2-3 dager så ringte jeg dem. De sa at de hadde sett den men hadde ikke hatt tid. Så fortalte ekspiditøren meg at det var de ram brikkene de brukte i en lik shuttle som jeg hadde bestilt. Så dette kom til å fungere kjempefint.

Jeg ble veldig glad for å endelig få pcen til å fungere siden jeg har bare latt den stå på bordet uten noen funskjon.

Nå i dag er det ca 3 uker siden jeg bestilte og bygget pcen min og det er nå jeg har fått den til å boote.

Jeg fikk 2x 512 brikker hvor den ene av brikkene var defekt eller noe.

Jeg har 2 ram slots i maskinen og testet alt mulig med begge ram brikkene. Men når jeg har i den ene ram brikken startet ikke maskinen opp engang. Jeg får en feil melding i bios om at sjekk ram brikker og evt cpu for feil.

Jeg vet ikke om jeg er pirkete men syntes ialfall at 3 uker for å få en maskin til å fungere er litt for lenge, men slik erdet når man handler over internett og noe ikke fungerer tar det tid.. Pga posten......

Jeg har følgende:

Ram 1 i slot 1

Maskinen booter og lever

Ram 2 i slot 2

Maskinen booter ikke, feilmelding i bios om cpu og ram brikke

Ram 2 i slot 1

Maskinen booter ikke og får samme feilmelding om cpu og ram.

Ram 1 i slot 2 og ram 2 i slot 1

Maskinen booter bare frem til bios og får en fin feilmelding

Ram 1 i slot 1 og ram 2 i slot 2

Maskinen booter ikke og får den fine feilmeldingen.

Men nå har jeg fått lane en brikke tilfeldig hvis med en kammerat som vi kaller Ram 3.

Ram 1 i slot 1 og Ram 3 i slot 2

Maskinen booter og fungerer fint.

Ram 3 i slot 1 og Ram 1 i slot 2

Maskinen booter og fungerer fint.

Ram 3 i slot 1 og Ram 2 i slot 2

Maskinen booter ikke, feil melding...

Ram 2 i slot 1 og ram 3 i slot 2

Booter ikke, feil melding....

Får bios feilmelding alle gangene har bare ikke skrevet det..

Mens nå kjører jeg Ram 1 i slot 1 og Ram 3 i slot 2, og alt fungerer utmerket.

Glad for at pcen fungerer, men trist at ram 3 må ut av maskinen i dag.. Kammeraten min vil at hans pc skal fungere.. :p. Men sur pga av jeg må levere tilbake ram brikken til hwb.no også tar det sikkert minimum en uke før jeg får en ny brikke av dem.

Endret av TeSp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en ting du ikke burde gjøre er å være sur når du prater med de. Ville du likt å bli kjeftet på for en sak du kanskje ikke har noen kjennskap til? Forklar problemene dine på en "dannet" måte og du vil sikkert få hjelp

Tror ikke han var sur, har ringt HWB og de har iallefall vært hyggelig på telefonen, og effektive der de kan.

Rart at han ikke ringte deg, da de sa de skulle ringe meg ringte faktisk 2 stk fra HWB meg rett etter hverandre.

Snakk med dem og de ordnet sikkert forhåndsretur, men vær 100% sikker på at det virkelig er noe galt med RAM brikken (og ikke RAM slotten eller noe annet).

De svarer skjapp på mail, den eneste gangen det har tatt lang tid er at jeg sendte til en spesifikt person i HWB (uten å vite at han hadde ferie).

Lenke til kommentar
Det er nok ram brikken.. Se jeg har testet med forkjeellige ram og forandre slots det er ram brikken det er noe galt med..

hva slags shuttlebox? og hva slags chipset?

Det er en shuttle sn45G med nforce2.

Men ialfall jeg ringte HWB. no i dag og de be meg sende inn den brikken som ikke fungerte slik at de kunne sende meg en ny brikke i posten så fort som mulig.

Har egentlig vært litt skuffet av HWB.no men når jeg sitter og tenker på det kunne de egentlig ikke gjort noe annet en det de har gjort. De kunne ikke vite at de første brikkene jeg bestilte som var GeiL brikker ikke fungerte på mitt HK. Og da er det jo logisk at man må sende de inn til testing osv..

Når jeg endelig fikk de nye så er en av dem ikke fungerende og dette kan jo skje alle produkter.

Jeg har ringt HWB.no flere ganger og hver gang har det alltid vært hyggelige folk som har pratet i telefonen.

Og alle samtalene har jeg følt at gikk veldig bra. De virker menneskelige fordi de prøver å fikse problemet så fort de klarer. Men for meg er ofte ikke dette raskt nok. Jeg som sikkert mange andre vil er at det produktet man kjøper skal fungere.

I dette tilfellet må jeg bare si at det var shuttle sine hoverkort som var feilen. Og når jeg fikk de nye ram brikkene var det feil ved ram brikken. Jeg har sansynligvis bare uflaks!

Telefon servicen må jeg bare gi kjemperos. HWB.no er veldig positive i forhold til forje gang jeg kjøpte ram som var hos komplett.no

For å gjøre en laaang historie kort, kjøpte jeg en brikke som ikke fungerte og Komplett.no nektet å gi meg en ny fordi den VAR fungerende når jeg fikk den.

Så lei meg hvis jeg har gitt dere kjøpere et dårlig intrykk av HWB.no og mener at de er veldig bra. MYE bedre en komplett.no. Neste maskin jeg kjøper blir nok en shuttle nok en gang og skal nok kjøpe den fra HWB.no netopp fordi servicen er veldig viktig og her har jeg erfart den beste servicen jeg har fått fra alle andre web-butikker som delger datautstyr. Og som et lite pluss er at de gir med helt sinnsykt god sjokolade.

Håper dette retter opp kanskje det negativet bildet jeg har gitt dere men de er de beste på service hvis man tør og ta en telefon dit.

Mvh

Steven

Lenke til kommentar
Det er nok ram brikken.. Se jeg har testet med forkjeellige ram og forandre slots det er ram brikken det er noe galt med..

NEi, nei gutt!! Hva har jeg sagt om de ram-brikkene der?

(Jeg gikk for Geil PC3200 Dual Platinum @2.55 Vdimm)

fyy!

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...