manofwar Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Spør her siden der er mange som har lang erfaring med fotografering og digitale media. Jeg har en del fotografier (på ark) og negativene deres. Er det noen enkel/billig måte på å digitalisere bildene/negativene? Jeg vil ha dem på cd. Spurte i butikken som kunne scanne dem for meg og gi dem til meg på cd, men det ville koste meg 5 kroner bildet og jeg har MANGE bilder. MoW Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Hvis du har en relativt ny PC, 2-3000 kroner og masse tid så kan du gjøre dette selv. Kjøp deg en flatbedscanner av akseptabel kvalitet og evt. en CD brenner og sett i gang :smile: -flff Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Hei! Ja.Det går fint ann å gjære det på den måten som beskrevet ovenfor.. Spørmålet var kanskje ikkje så tricky likavell..:wink: Lenke til kommentar
manofwar Skrevet 14. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2002 Jo jeg er fullstendig klar over den måten å gjøre det på. Men som jeg skrev så er det snakk om mange bilder og jeg vil gjøre det litt enkelt. Kanskje noen av dere vet om "noen" som kan ta negativene kjøre gjennom en "maskin" og gi meg det på disk/cd og samtidig er billig:)) Lenke til kommentar
BBC Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Søk litt på Google Groups etter "scanning av negativer". Her er f.eks. en tråd. Generelt sett så er det avhengig av hvor mange bilder du skal scanne? Kjøper du en scanner, koster den sikkert 10.000+++. Da må du ha ca. 2.000 bilder for at det skal gå opp i opp, men samtidig må du gjøre jobben selv. Lenke til kommentar
goggi Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 du kan kjøpe nikon sin negativ skanner. den tar 6-24 bilder om gangen, ettersom hvor mye du vil betale. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Kjøpte en CanoScan F2700F (2910dpi) til kr 2500,- inkl. frakt HER Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Quote: manofwar skrev:Kanskje noen av dere vet om "noen" som kan ta negativene kjøre gjennom en "maskin" og gi meg det på disk/cd og samtidig er billig:)) Her er en aktuell link: http://www.digit.no/Firma/skanning.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå