Gå til innhold

Oppløsningen i CS

Anbefalte innlegg

Oppløsning og størrelse og hitbox og alt det derre har ikke no å si, var en side her med noen screenshots som visste at oppløsningen ikke betydde noe, men finner den ikke :ermm: . Men altså at det føles lettere å spraye i 640x480 er bare innbilning, har prøvd selv. :roll: Så altså It's all in your mind!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppløsning og størrelse og hitbox og alt det derre har ikke no å si, var en side her med noen screenshots som visste at oppløsningen ikke betydde noe, men finner den ikke :ermm: . Men altså at det føles lettere å spraye i 640x480 er bare innbilning, har prøvd selv. :roll: Så altså It's all in your mind!

Var det meg du tenkte på med denne sprayingen?

Hva er det du ikke forstår i denne setningen:

Dessuten er det lettere å spraye med 640x480, men naturligvis fordi jeg er tilvennet den oppløsningen.

Hehe. ;)

Lenke til kommentar
Jeg opplever at AWM-siktet kommer opp tregere i 640x480 iaffal. Holder meg til 800x600.

Hvor mye er det snakk om? 0.2 ms? 3 ms? 40 ms? 1 sek? 15 sek? 40 sek? 1 min? 5 min? 15 min?

Uansett, jeg bruker en halvtime å reagere, så det hjelper ikke stort å få siktet opp fortere.. Kan jo trene på å skyte uten sikte da. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Sitter man veldig nærme skjermen (noe som faktisk blir en lei vane når man spiller cs), er det best med høy oppløsning. Jo høyere oppløsning, jo bedre og klarere er pikslene. Selv spiller jeg med 800x600, men er ikke så veldig opphengt i oppløsning. Det er mye viktigere med andre ting som f.eks. sens. Dyktige spillere takler de meste oppløsninger.

Lenke til kommentar
Jeg spiller med 1600x1200  :thumbs:

syns det funker utmerket...

OMFG! SERIØST?? Har en venn som spiller med 1200x1024 (eln i den duren).

Fatter ikke hvordan han klarer, har aldri sett, eller hørt om spillere mer mer...

Ellers så bruker de profesjonelle vennene mine 640x480. (Han med 1200x1024 er altså ikke profesjonell).

Det var ikke for å påstå at noen med såpass eller mer i sens ikke kan bli gode, ikke misforstå. Men for meg, så setter til og med fantasien grense på 1024x768.

EDIT::: Leifz

Endret av zalo
Lenke til kommentar
jeg spiller også med 1600x1200 på laptoppen (det er native på den, alt annet blir seende meget grumsete ut)

funker ok det...modellene blir ikke mindre for det...(crosshair blir da...)

Ja, og crosshairet stinker når det er så lite.

Ok, skal si som jeg sier angående muser, smak og behag. Ingen kan bestemme at en oppløsning er bedre enn en annen.

Unnskyld meg for en stund, Idol... :D

Lenke til kommentar
QUOTE (tull91 @ 18/02/2004 : 20:15)

Jeg spiller med 1600x1200  

syns det funker utmerket... 

OMFG! SERIØST?? Har en venn som spiller med 1200x1024 (eln i den duren).

Fatter ikke hvordan han klarer, har aldri sett, eller hørt om spillere mer mer...

Ellers så bruker de profesjonelle vennene mine 640x480. (Han med 1200x1024 er altså ikke profesjonell).

Det var ikke for å påstå at noen med såpass eller mer i sens ikke kan bli gode, ikke misforstå. Men for meg, så setter til og med fantasien grense på 1024x768.

korleis oppløysning du spelar på er vane og atter vane. det er heilt induvidielt og ein ting er sikkert, ein får ikkje større skillz av mindre oppløysing

EDIT: spiller forresten på 1600*1200 og er stor fornøyd.

Endret av imastard
Lenke til kommentar

imastard:

Siden du quotet meg, regner jeg med du misforsto? Påsto ikke at man IKKE kunne ha skills eller være god av den grunn. Men er en grense i fantasien min på 1024x768, siden jeg ikke kan forestille meg noen gode med den oppløsningen. Men uansett nekter jeg ikke for at det er noen gode med den oppløsningen.

Hadde en trent så mye som profesjonelle med 1600x1200 kunne han nok ha eid HeatoN og de folkene ganske enkelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
jeg spiller også med 1600x1200 på laptoppen (det er native på den, alt annet blir seende meget grumsete ut)

funker ok det...modellene blir ikke mindre for det...(crosshair blir da...)

I spill som cs teller ikke den native oppløsningen. Spiller med 800x600 på min laptop, hvor den native oppløsningen er 1400x1500.

Lenke til kommentar
imastard:

Siden du quotet meg, regner jeg med du misforsto? Påsto ikke at man IKKE kunne ha skills eller være god av den grunn. Men er en grense i fantasien min på 1024x768, siden jeg ikke kan forestille meg noen gode med den oppløsningen. Men uansett nekter jeg ikke for at det er noen gode med den oppløsningen.

Hadde en trent så mye som profesjonelle med 1600x1200 kunne han nok ha eid HeatoN og de folkene ganske enkelt.

det med skillz var info , ikkje spesifikk til deg.

det eg skreiv til deg var om vanesaken.

Lenke til kommentar

Må si det at jeg tviler på at oppløsningen har noe serlig å si :ermm:

Har prøvd å spille med 800x600 siden jeg startet denne tråden, kan ikke akkurat si at det var noe serlig bedre. Skjøt en del hs men ellers var det no dritt!!!

Noe som var svært irriterende var at sikte var over hele skjermen, jeg hadde ikke sjangs å treffe noe som helst på lang avstand. men i nerkamp så hs'a jeg utav faaan. men det tror jeg var fordi jeg ikke klarte å sikte for fem flate øre!!! :roll:

Så jeg tror jeg kommer til å holde meg til 1024x768, syns jeg traff mye bedre på lengre hold og fordi jeg har spilt med den hele tiden.

skjønner ikke hvordan dere treffer med den oppløsningen, siktet går jo over hele skjermen. det er jo ikke noen konkret plass den peker!!! :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
>' date='19/02/2004 : 19:27'] skjønner ikke hvordan dere treffer med den oppløsningen, siktet går jo over hele skjermen. det er jo ikke noen konkret plass den peker!!! :ermm:

Du har nok rett i det, men det er en vanesak. Det finnes mange fordeler med lav oppløsning også, kontra høy oppløsning. Spiller man med høy oppløsning, blir det mer nøyaktig, som du nevner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...