Jesper Karsrud Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) har denne koden: .background { background-image: url(images/Main.gif); background-position: top left; background-repeat: no-repeat; height: 500px; } men jeg vil ha bildet til å strekke seg når det kommer mer innhold... skal jeg da legge inn background-overflow: stretch; ?? er ny i css som dere sikkert vet, så jeg tenkte jeg skulle spørre her før jeg evt. driter meg ut helt Edit: skriveleif Endret 2. februar 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Det går ikke an å strekke bakgrunnsbilder i css (ennå). Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 ...Og godt er det, med tanke på at alle bilder mister (voldsomt med) kvalitet når dei blir strekt i alle retnigner, og spesielt i en web browser Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 ...Og godt er det, med tanke på at alle bilder mister (voldsomt med) kvalitet når dei blir strekt i alle retnigner, og spesielt i en web browser Ikke hvis bildet består av én piksel. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Sant nok, men da er det like greit å enten sette BG farge, eller la det lille bilde repetere i både x og y retning... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Ok.... det er litt dum, fordi det ser bare dumt ut når det repeterer seg, på grunn av en "ramme" som er rundt hele siden... denne kommer da midt oppå skriften og lignende... må prøve å finne en eller annen smart løsning på det hele da, men jeg skulle helst gjort det uten for mye endring i designet mitt... jeje, finner nok ut noe! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 http://www.w3schools.com/css/css_background.asp <= Les meir der Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg har lest det der... vurderer å gjøre om bakgrunnen til iframe, men kom på at bakgrunnen bare vi repetere seg uansett da... så jeg sliter litt med denne... det jeg kan gjøre er å fjerne rammen som er rundt bakgrunnen, og hjørnene inni textfield... og heller lagd en egen footer med copyright... siden ser slik ut for øyeblikket, så hvis jeg fjerner den blå ramma (som jeg egentlig ikke synes passer lenger i det hele tatt) så kan jeg kanskje få det til å funke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå