olegunnaro Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Har tenkt å kjøpe meg et TV kort. Jeg skal bruke det mest til å overføre gamle hi8 filmer over til pc'n og lit til å se på tv. har tenkt lit på dette: http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...24&GrpID=6&s=pl Lenke til kommentar
adonis Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Om jeg kan spørre: hva er formålet ditt med å spille inn video til PC? Om det er for rent påsyn tror jeg dette er en grei løsning (ikke personlig erfaring med det). Men om du skal spille inn for å redigere videoen ville jeg vurdert en renspikka redigeringsløsning som Studio DC10 plus fra Pinnacle, eller andre tilsvarende varianter. Har inntrykk av at de klarer å spille inn videoen i høyere kvalitet, dessuten er det enklere å redigere video som ikke er i MPEG-format. /Øystein Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 jeg skal redigere lit hadde jeg tenkt men det er ikke så veldig god kvalitet på filmen fra før av (kamraet er kjøpt runt 1995 så det er ikke helt nytt). jeg hadde ikke tenkt å bruke mere en ca 1000 kr på det. og det hadde vært lit fint om at det hadde gått an å se tv med det. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hei, kikket litt på det kortet på Kompletts side; det står ikke beskrevet i hvilken oppløsning kortet kan fange tv/video signaler..mistenkelig. Jeg har prøvd billige løsninger før (VCD -kvalitet; 288 x 352/240) og dette er rett og slett for dårlig. Gå for et kort med minumum DVD kvalitet på grabbingen; 720 x 576. Du ryker på 1.500 kr ca, men det er det verdt. Anbefaler Hauppage PVR 250/350 hvis du skulle ombestemme deg :-) mvh roger Lenke til kommentar
boff Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Har prøvde flere kort til lignende jobb, og vil uten tvil gå for cinergy 400 i prisklasse under 1000. Brukt med WinDVR 3 gir dette meget god kvalitet i dvd-format. Kan anbefales! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå