Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg kan spørre: hva er formålet ditt med å spille inn video til PC? Om det er for rent påsyn tror jeg dette er en grei løsning (ikke personlig erfaring med det). Men om du skal spille inn for å redigere videoen ville jeg vurdert en renspikka redigeringsløsning som Studio DC10 plus fra Pinnacle, eller andre tilsvarende varianter. Har inntrykk av at de klarer å spille inn videoen i høyere kvalitet, dessuten er det enklere å redigere video som ikke er i MPEG-format.

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

jeg skal redigere lit hadde jeg tenkt men det er ikke så veldig god kvalitet på filmen fra før av (kamraet er kjøpt runt 1995 så det er ikke helt nytt).

jeg hadde ikke tenkt å bruke mere en ca 1000 kr på det. og det hadde vært lit fint om at det hadde gått an å se tv med det.

Lenke til kommentar

Hei, kikket litt på det kortet på Kompletts side; det står ikke beskrevet i hvilken oppløsning kortet kan fange tv/video signaler..mistenkelig.

Jeg har prøvd billige løsninger før (VCD -kvalitet; 288 x 352/240) og dette er rett og slett for dårlig. Gå for et kort med minumum DVD kvalitet på grabbingen; 720 x 576. Du ryker på 1.500 kr ca, men det er det verdt.

Anbefaler Hauppage PVR 250/350 hvis du skulle ombestemme deg :-)

mvh roger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...