Gå til innhold

PCn vil ikke boote


morfin

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en pc som ikke vil starte. Har en masse lys bak på kabinettet som forteller:

 

Memory Detection Test

 

-Testing onboard memory size. The D-LED will hang if

 

the memory module is damaged or not installed properly.

 

 

Bruker et onboard skjermkort etter en uheldig bios flash på mitt 9600 pro. Ikke noe bilde på skjermen. Men vifter og harddisk surrer.

Har resatt cmos x ganger og tatt ut batteriet. Har også prøvd å tatt ut en minne brikke og prøvd en og en hver for seg. ikke antydning til start.

 

Noen som vet noe? Er hovedkortet ute på de evige jaktmarker? CPU? Minne?

 

Håper på gode svar.

 

(Se specs i profil).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Onboard skjerm"kort" er fryktelig kresene på RAM, OG du må ha massevis av det fordi onboard-skjerm"kortet" ikke har noe egen RAM og derfor stjeler fra systemet.

Kjøp deg et nytt AGP-kort. Dette er jo en glimrende unnskyldning for å legge litt i et skikkelig skjermkort. :thumbs:

Lenke til kommentar

er noe dritt med onboard skjermkort ja :)

expert og elkjøp osv. skryter av i reklamene at det er nvidia etellerannettull hovedkort med integrert skjermkort på hele 64MB*

 

* delt minne

 

OMG PLZ LOL..... man kan liksågodt kjøpe et vodoo2 skjermkort. funker kanskje tillogmed bedre

 

dessuten høres det bra ut å investere i et nytt skjermkort........ 9800 pro silver editon über version xpanium (elns) :)

Endret av AgUr
Lenke til kommentar

hmm....vel, jeg har jo et 9600 pro f.e. som jeg har drivi å flasha. Så det er i ustand for tiden. Jeg har 768 MB ram som fungere perfekt med skjermkortet (twinmos og crucial). Brukte onboard før jeg fikk 9600 pro.

 

Men tror dere det er minne, cpu eller hk som er fukka?

 

Bare å komme med forslag dere!

Lenke til kommentar

Mulig det er sammer greiene CobraM. :(

Jeg lukter at det er hovedkortet som er gåent.

Lite sannsynlig at begge minnebrikkene har tatt kvelden hos meg.

CPUen har bare vært klokka fra 2000+(1667mhz) til 2100+(ca.1730mhz).

Dermed er vel den også utelukket.

 

 

Så da står jeg igjen med hovedkortet mitt, MSI K7N420pro.

Lenke til kommentar

Jeg har testet flere hovedkort med innebygget skjermkort med og uten eget AGP grafikkort. Som regel er det bare å ta ut APG grafikkortet og så starte opp med det integrerte. Jeg har byttet fram og tilbake også uten problemer, jeg har heller aldri opplevd problemer med minne. I biosen setter man opp hvor mye minne som skal deles.

 

Men - så langt som til bios kommer du jo ikke. Jeg fille forsøkt å låne et AGP kort for å se om du kommer inn i bios. Da kan du sette opp systemet slik at det integrerte skjermkortet virker (inntil du får et nytt skjermkort).

 

Du har da vel en nabo eller noen venner med et AGP kort til utlån?

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Jeg har for prøvd å starte opp med og uten AGP skjermkortet i, og med skjermen koblet til begge. Tror innstillingen i bios står på onboard/agp som standard. Får prøve å låne et AGP-kort også.

 

Skal prøve å rense soklene til minnet og prøve med en og en brikke.

 

OPPDATERING:

Har renset pinnene på minnet og nedi sokklene med kondensfjerner+qtips uten hell.

Endret av morfin
Lenke til kommentar

Jeg gjorde ikke noen endringer i bios annet enn å flahe til en nyere bios på skjermkortet som ikke funka.

Har prøvd rammen i alle slotene, og prøvd mange kombinasjoner med mine to brikker.

Har også resatt cmos og tatt ut batteriet x ganger.

 

For tiden ligger AGP kortet i en eske og ikke i maskina. Men jeg håper at jeg får flashet det igjen en eller annen gang.

 

Tror dere at det kan være hket som er feilen eller?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på om det er gjordt noen endringer i hoved BIOSen? Og da ikke spesielt om dette med skjermkort, men også om minne, NB/SB.

 

Kanskje du kunne prøve å flashe denne BIOSen og?

Har du prøvd å reinstallere driverene som fulgte med HK? (VIA Hyperion o.s.v.)

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke vært inne i hk bios og forandret noe. Har dessuten resatt den flere ganger. Så den skal være som standard nå, hvis det ikke er noe alvorlig galt med den da, feil & lignende som ikke jeg har kontroll over.

 

 

Men det blir vel vanskelig å flaske hk bios uten å få starten opp eller?

Finnes det noe triks?

Har formatert for ikke så lenge sia, så det skal ikke være så mye søppel og dritt på pcen, med tanke på drivere.

 

 

Fenålår: Jeg trodde det gikk bra med moderate megder. La jo bare et par gram under cpu. :p

Lenke til kommentar

Sinnsykt! :wow:

 

Gjett hva som har skjedd. Jeg plukka fra hverandre hele dritten inkl. cpu.

Prøvde deretter å starte opp med den integrerte skjermkortet, og visst faan starta den!

 

 

Prøvde med mitt 9600 pro litt etter, og da startet den ikke. Så nå må jeg bare få flashet 9600 pro og så er alt i orden igjen!

 

 

Takk for all hjelp folkens! :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...