MrJavalava Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg har en Thinkpad T30 som jeg er stortsett fornøyd med. Det eneste som trekker ned på denne bærbare maskinen er skjermkortet. Det er en ATI RADEON MOBILITY 7500 16 mb RAM Dette sier seg selv at kortet stinker for å få noe heftig til spill eller andre grafikk krevende applikasjoner, merker også at IBM ikke er flink til å oppgradere 3D driverne, særlig OPENGL, men pyttsan. Jeg har nå luktet på Dell sine "ferdig oppsatte" PC'er. Nå tok jeg med Alienware bare som ett eksempel (dyrt eksempel), men uansett; På universitetets datalab informatikk avdelingen har vi fått nye maskiner, av typen dell precision 360 med 20" LCD. Bortsett fra tastatur og mus løsningen som følger med, virker dette som ganske bra maskiner. Det jeg lurer på da, er disse maskinene driftsikre? Jeg medregner at de ikke er så veldig oppgraderbare, eller? Jeg er ikke akkurat så keen på den tynne lokk løsningen som finnes på maskinen (knekker lett), den inneholder én usb port og den andre er til hodetelefoner. Nå er jeg bare ute etter å finne ut hva som er på markedet. Jeg er klar over at komplett, ps-data osv har løsninger de og. Komplett har jeg fått dårlig erfaring med, igjennom min tante som har kjøpt maskin fra dem, som aldeles ikke fungerer ordentlig (les CPU feil, skjermkort feil, maskinen starter ikke ... ja i det hele tatt...), det er lite aktuelt å gå igjennom en ny maskin etter feil. Forslag anyone? Tenk på at jeg er nødt til å kjøpe ALT nytt, dvs skjerm, innmat i PC, kasse osv. Skjermen anser jeg som viktigst på hele maskinen. Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Dell overpriser skjermene ganske bra om jeg ikke tar helt feil. Alienware er jo vanvittig bra (kule) pcer. Om du skal ha noe tilsvarende Precision serien til dell, kan du jo titte på AMD Opteron. Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Ja, de er ikke billige, skjermene deres. Jeg sitter og ser på en Dell LCD 20" Ultrasharp, den er rett og slett utrolig iforhold til en "vanlig" CRT skjerm.... Men det er selvsagt pengene som rår, når det gjelder for hva du kan kjøpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå