HomerJay Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Hei, Har så å si null peil på digitale kameraer. Men har nå tenkt til å kjøpe ett. Har egentlig ikke råd til å gi mer enn 3000 kroner. Gjerne mindre Har f.eks. vurdert Kodak DX6340, men vil ha flere tips. Jeg vil først og fremst bruke kameraet til å ta bilder fra fotballkamper og stemningsbilder før og etter. Dette skal legges ut på nettside til allmenn beskuelse. Vet at jeg ikke får noe bra kamera som kan ta gode bilder av fotballkamper når alt er i bevegelse, men best mulig optisk zoom kan vel være viktig her? Hva slags egenskaper bør et kamera i den nevnte prisklassen ha ut i fra hva jeg skal bruke det til? (festbilder klarer vel alt) Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Er redd for at et kamera til 3000,- ikke kan oppfylle alle kravene dine. Ut fra det du beskriver hadde du trengt et digitalt speirefleks med en god telelinse, pris ca 20.000,- Ville vel gått for Olympus Camedia C-740 eller Fujifilm Finepix S5000 hvis du kan strekke deg litt lengre. Lenke til kommentar
F828 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Har f.eks. vurdert Kodak DX6340, men vil ha flere tips. Jeg vil først og fremst bruke kameraet til å ta bilder fra fotballkamper og stemningsbilder før og etter. Dette skal legges ut på nettside til allmenn beskuelse. Vet at jeg ikke får noe bra kamera som kan ta gode bilder av fotballkamper når alt er i bevegelse, men best mulig optisk zoom kan vel være viktig her? Om du ikke har mer penger enn det du har, så ville i alle fall jeg mest sannsynlig valgt det Kodak - kameraet du nevner. Det har det du trenger bortsett fra mer zoom da... men du får holde deg i nærheten av fiendens mål - og håpe ditt lag lager mål.... Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Du må ha lyssterk manuell zoom. Zoomen i kompaktkameraene blir for treg hvis du skal forsøke å følge spillet. Endret 3. februar 2004 av froggyler Lenke til kommentar
Genic Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hva med Panasonic Lumix DMC-FZ1. 12x ganske lyssterk zoom. Visstnok rask autofokus og utløser. 2,1 megapixler, med det er mer enn godt nok til skjermvisning og utskrifter mindre enn A4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå