Gå til innhold

Hvilket Band har den feteste VOKALEN?


Anbefalte innlegg

James Hetfield fra Metallica har en helt rå og allsidig stemme. Veldig bra :thumbup:

 

Shagrath fra Dimmu Borgir har også en meget karakteristisk stemme, og jeg hører med en gang at det er gan som "synger" (vræler) ;)

Bassiten har også en god stemme, men i sangen "over bleknede blaner til dommedag" er det han som synger mest, og da høres det latterlig ut. Bassisten synger veldig bra på refrenget i Progenies of the great apocalypse og burn in hell. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tool/A perfect Circle - J.M.Keenan

Mr. Bungle/++;) - Mike Patton

:yes: (mulig jeg har nevnt disse før i denne tråden, men men). Helt enig. Vil også legge til Cedric Blixler i The Mars Volta/At The Drive-In og en kar som heter så mye som "Bobby Conn". :)

Beklager, men klarer ikke å lete meg gjennom 9 sider med forslag som: "hu derre dama i Evanescence" osv. Neida, jeg tøyser bare. 9 sider med vokalister ble rett og slett for mye. Dessuten fortjener de der å bli nevnt et par ganger.

 

Can you spell the word: GENI?

 

G - E - N - I ?

 

Good boy.

Lenke til kommentar

Paul DiAnnio - Kanskje litt fæl til tider, men GUD for noen primaskrik! :D

Bruce Dickinson - Jeg sier bare en ting: Hallowed Be Thy Name - Godlike.

Først så mislikte jeg James Hetfield grusomt, men nå - godlike han òg.

Tony Kakko, vokalisten i Sonata Arctica er også utvilsomt flink.

Lenke til kommentar
Paul DiAnnio - Kanskje litt fæl til tider, men GUD for noen primaskrik! :D

Bruce Dickinson - Jeg sier bare en ting: Hallowed Be Thy Name - Godlike.

Først så mislikte jeg James Hetfield grusomt, men nå - godlike han òg.

Tony Kakko, vokalisten i Sonata Arctica er også utvilsomt flink.

Paul DiAnnio - Kanskje litt fæl til tider, men GUD for noen primaskrik!

 

Han er genial!! Maiden blei aldri det same uten han.

Lenke til kommentar
Hmmm...

 

Syns det er merkelig at så mange nevnte Alexi Laiho. Klart, fyren er jo GUD på gitar, men mikrofonen burde han holde seg langt unna. Spesielt der han prøver seg på ren vokal, som i Rebel Yell coveret...

Han synger nå ganske rått på "Somebody put something in my drink"(Ramones cover).

Lenke til kommentar
det VAR jo uten tvil HELLOWEEN!!!

Ikke bare at Kiske var verdens feteste vokalist, men før det hadde de Kai Hansen som må være den nest beste!!

At jeg kunne glemme de! *sette på gode "gamle" Helloween låter igjen*

 

Vel, nå tror jeg faktisk de var ganske "uheldig" med den sangen der på det tidspunktet (hvis vi tenker på samme video). James LaBrie er egentlig driiitflink til å synge, noe man oppdager etter å ha sveipet gjennom et par av de "gamle" sangene til DT.

 

Hvis du av en eller annen merkelig grunn skulle synes LaBrie synger dårlig, så tar DT dette glatt igjen ved å ha en av verdens beste gitarist (John Petrucci). Jeg kan jo også legge til at Jordan Rudess (keyboard), Mike Portnoy (trommis), og John Myung (bass) er ranket rimelig høyt.

 

Ja, jeg tror også de var uheldig der ja! Har hørt noe om at LaBrie skadet stemmen sin under en av live-gig'sa og tror det var like før det opptaket...

 

Og bare så du vet det så liker jeg DT, og vet at han også er veldig flink til å synge andre ganger. (Another day og Hollow Years feks.) Og generelt hele Images and Words er drit bra synes jeg.

 

 

Bassisten eller gitaristen til Dimmu (han som synger i Progenesies of the great apocalypse) har også en konge stemme! Han skulle virkelig sunget i ett ordentlig symfonisk black metal band.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...