CypheroN Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 James HetfieldKurt Kobain Tarja (fra NW) også vokalen til Hammerfall vokalistene i Stratovarius og Sonata Arctica er også ganske flinke Vokalen til Dream Theatre er tiltider GRUSOM, har noen hørt deres cover av Master of Puppets (live) feks? Tragisk... Mens på andre sanger er han dritflink. (Har de hatt flere kanskje eller renser de den i studio tro?) HAMMERFALL? ÆSJ!! Vokalisten I Hammerfall er DÅRLIGSTE EVER og deler førsteplassen med vokalisten i DragonForce! (Ingen vonde ord om Dragonforce, de er dødsflinke på spilling, men vokal - nei) Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 CypheroN: Kan du gi meg fasit svaret på hvilke artister som har best gitarspilling. Musikk er ikke subjektivt! Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Utrolig vanskelig å velge her... men en av mine personlige favoritter er selvfølgelig Freddie Mercury fra Queen med en fin kombinasjon med energi og ikke minst en fantastisk stemme på scenen. Må legge til at jeg ikke akkurat avskyr Al Green heller. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hva er det disse blackmetal-vokalistene egentlig er så gode på, rent teknisk, utenom å skråle? Noen mener growling krever så mye kontroll over stemmebåndene at det er mer krevende enn opera. Vet ikke hvor mye growling det er i black metal, men det er i death metal. Eneste jenta som greier det(tror jeg): Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Hva er det disse blackmetal-vokalistene egentlig er så gode på, rent teknisk, utenom å skråle? Noen mener growling krever så mye kontroll over stemmebåndene at det er mer krevende enn opera. Vet ikke hvor mye growling det er i black metal, men det er i death metal. Eneste jenta som greier det(tror jeg): hu/de i kittie klarer a og growle gansle så tårlig også på de sangene de gjør det....for de som ikke har hørt om kittie så har de en sang på pgr4 (x360) Endret 5. april 2008 av TRibal89 Lenke til kommentar
Essem Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Kan ikke si jeg helt forstod hva du mente, TRibal89. Mente du at Kittie kunne growle? Det er meget mulig Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Eneste jenta som greier det(tror jeg): Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Kan ikke si jeg helt forstod hva du mente, TRibal89. Mente du at Kittie kunne growle? Det er meget mulig http://youtube.com/watch?v=t_7fpvX9Mgk hør på den så skjønner du hva jeg mener...det siste var bare kort snakk om kittie Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Er ikke akkurat metalfrelst ennå, så kunne noen av dere metalheads gi eksempler på dårlig growling vs. god growling? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 CypheroN: Kan du gi meg fasit svaret på hvilke artister som har best gitarspilling. Musikk er ikke subjektivt! Det finnes en tråd om det. Men, Alle artister er gode på gitarspilling på hver sin måte. Liker bare ikke vokalistene i Hammerfall og DF Er ikke akkurat metalfrelst ennå, så kunne noen av dere metalheads gi eksempler på dårlig growling vs. god growling? Åssen metal snakker du om? Growling referer jo til Death Metal og Black Metal. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Musikk er ikke subjektivt! Please , si at du spøker? Back on topic, Tom Waits har en av de "feteste" vokalene. Den grusete mørke stemmen kan ta tid å bli vant til, men er absolutt en av de kuleste. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Tool og A Perfect Circle. EOD. Jeg nummer to det. Maynard! Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Er ikke akkurat metalfrelst ennå, så kunne noen av dere metalheads gi eksempler på dårlig growling vs. god growling? Åssen metal snakker du om? Growling referer jo til Death Metal og Black Metal. Glemte hvor mye forskjellig metal som finnes. Jeg mener death/black metal Jeg får kanskje fortere svar i metal-tråden. Endret 6. april 2008 av ErlendPerlend Lenke til kommentar
Ben-ja-min Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 James labrie fra Dream Theater og Mikael Åkerfeldt fra Opeth Lenke til kommentar
gnrlover Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Helt klart Axl Rose punktum finale Lenke til kommentar
xersess Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 13th floor elevators (Rocky Erickson) Frank Zappa Led Zeppelin og selfølgelig Pink Floyd. Gilmour har feit stemme. (høyr for eksempel Nile song) Lenke til kommentar
Sau Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 In flames og Children Of Bodom Lenke til kommentar
Eulogist Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Min top 3: 1. Maynard James Keenan ( TOOL & A Perfect Circle ) har en genial vokal. 2. Brian Molko ( Placebo ) har en veldig spesiell vokal, ganske "skjærende" men gud den er knall. 3. Alex Møklebust (Seigmen & Zeromancer) Endret 11. april 2008 av halvoralex Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Sivert fra Madrugada Vokalisten i Blackstone Cherry James fra Metallica (spesielt på det sene 80 tallet, tidlig 90) Vokalisten(ene?) i All that Remains Vokalisten i Crash Test Dummies Mine favoritter for øyeblikket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå