Gå til innhold

Hvilket Band har den feteste VOKALEN?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er så mange band. Du må jo først nevne Jeff Buckley, selv om det er en soloartist.

Også har du ...

Peter Hammill fra Van Der Graaf Generator,

Greg Lake fra Emerson, Lake & Palmer og King Crimson,

Cedric Bixler Zavala fra The Mars Volta og At the Drive In,

Ian Gillan fra Deep Purple og Black Sabbath,

Fyfe Dangerfield fra Guillemots og Senseless Prayer,

Steve Bays fra Hot Hot Heat,

Paul Banks fra Interpol,

Robert Plant fra Led Zeppelin,

Jonas Bjerre fra Mew,

Thom Yorke fra Radiohead,

Tom Waits,

og John Anderson fra Yes.

Phew.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har litt problemer med å bestemme meg; Mike Patton fra Faith No More, Fantômas, Mr. Bungle, Tomahawk og Peeping Tom. Eller Kristoffer Rygg fra Ulver, Arcturus, Borknagar osv..

To utrolig dyktige vokalister med kjempemessige stemmer - får meg ikke til å vrake én av dem!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vokalisten i Opeth har jo en utrolig varioasjon der han har en lys og steinhard grawling, mens i neste sekund har han den mest følsome baladestemmen.

Vokalisten i norske Stonegard har en kjempetøff stemme til metall, og han er ikke så verst på rolige sanger heller. Den hese slutten han har på tonene sine er bare helt herlig.

Lenke til kommentar

Caleb Followill - Kings of Leon (Morsomt at du nevner han. Tenkte akuratt på han)

Eddie Vedder - Pearl Jam

Roger Daltrey/Pete Townshend - The Who

Michael Stipe - R.E.M.

Juliette Lewis - Juliette & The Licks

James Hetfield - Metallica

Don Glen Vliet - Captain Beefheart & The Magic Band

Chuck Berry

Brian Wilson - The Beach Boys

Johnny Cash

Elvis Presley

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Layne Staley (Alice in Chains) - Har en utrolig rå stemme som kommer høyt opp, men kan også synge rolige fine sanger.

Dave Mustaine (Megadeth) - mange vil kanskje si at han suger, men jeg synes han har en rå stemme som passer til musikken de spiller, og han har god innlevelse i mange sanger

Phil Anselmo (Pantera) - RÅ stemme, ikke noe mer å si.

Tror det må være de beste av de beste, men liker også Kurt Cobain sin stemme (spesielt på unplugged), Dave Grohl, Eddie Vedder, Chris Cornell, Axl Rose, Robert Plant osv.. :cool:

Lenke til kommentar

Mine nye liste:

Peter Steele fra Type O Negative - Dyp, dyster vokal som passer utmerket til musikken Type O spiller.

Howard Jones fra Killswitch Engage - En kraftig stemme, og han growler like bra som han synger clean.

Joey Belladonna fra Anthrax - Mannen har en fantastisk stemme som jeg mener passer utmerket til den type leken thrash som Anthrax spilte i sin storhetstid.

George "Corpsegrinder" Fischer fra Cannibal Corpse - Mannen er hard som bare f... og han er skummel. Han er en av de beste growlerne i dagens musikkindustri etter min mening. Veldig fett!

Christian Älvestam fra Scar Symmetry - En vokalist som mestrer både clean vokal og growl, og han gjør begge tingen like bra som mange av de beste i hans sjanger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...