Gå til innhold

Hvilket Band har den feteste VOKALEN?

Anbefalte innlegg

Serj Tankian / System of a Down (Malakian er også ganske flink da..)

Chris Cornell / Audioslave

Zack de la Rocha / Rage Against The Machine

og en del andre som allerede er nevnt...

(the darkness har en ganske 'spesiel' vokalist....)

1717809[/snapback]

Absolutt enig.

Vil selv legge til U2(Paul David "Bono" Hewson) og The White Stripes(Jack White)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Chester Bennington fra Linkin Park...  han fikser ALLT

6620938[/snapback]

Haha.

Sier ikke at han er en dårlig vokalist, og liker vokalen hans selv.

Men utsagnet "han fikser alt" er langt langt langt i fra sannhet. Det eneste han virker til å fikse er den særegne skrikestilen sin og den ikke så veeeldig fantastiske sangen sin. (Det er fint, men teknisk sett ikke så sykt. Mange kunne klart det samme). Han klarer ikke avantgarde jazz sang, han klarer nok ikke verken death metal eller black metal skrik, han greier ikke rap så veldidg bra, han ville ikke greid opera, ... osv osv. Er bare det siste utsagnet ditt jeg reagerer på, veldig drøyt å påstå at han "fikser alt". :p

Lenke til kommentar
Chester Bennington fra Linkin Park...  han fikser ALLT

6620938[/snapback]

Haha.

Sier ikke at han er en dårlig vokalist, og liker vokalen hans selv.

Men utsagnet "han fikser alt" er langt langt langt i fra sannhet. Det eneste han virker til å fikse er den særegne skrikestilen sin og den ikke så veeeldig fantastiske sangen sin. (Det er fint, men teknisk sett ikke så sykt. Mange kunne klart det samme). Han klarer ikke avantgarde jazz sang, han klarer nok ikke verken death metal eller black metal skrik, han greier ikke rap så veldidg bra, han ville ikke greid opera, ... osv osv. Er bare det siste utsagnet ditt jeg reagerer på, veldig drøyt å påstå at han "fikser alt". :p

6620965[/snapback]

jeg har sett en filmsnutt der han synger opera så :whistle: nesten hvertfall :thumbup: en ting er sikkert.. han har en stemme av de skjeldne... :p

Lenke til kommentar

6620965[/snapback]

Tlz.. Skal du klage på at andre kritiserer artister og band, må du da slutte med det selv også. Eller så får du tie synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Mike patton er nok den jeg setter fingeren på.. En utrolig dyktig vokalist som nok kan synge fletta av de fleste :D Synes også labrie i dt er en dyktig vokalist...

Synd at faith no more ikke eksisterer lengre.. " king for a day fool for a lifetime" Anbefales :cool:

Lenke til kommentar
metallica sin james heatfield :D

EDIT : post nr 666 :devil:

6615149[/snapback]

På de eldre albumene er stemmen fet, men har han fått en slags tam stemme, hvorpå det høres ut som han gisper etter luft mens han prøver å holde følge med sangen.

6616305[/snapback]

hmm, har st-anger albumet og synest ikkje det var så gale der men klart jeg hører han har fått en endring i stemma si. trodde det hadde skjedd noke drastisk me stemma hans nå :p

6620500[/snapback]

ST. Anger er ikke så ille på akkurat det. Men har sett et par videoer fra noen Live-konserter der han har symptomene jeg beskriver.

Lenke til kommentar
Serj Tankian / System of a Down (Malakian er også ganske flink da..)

Chris Cornell / Audioslave

Zack de la Rocha / Rage Against The Machine

og en del andre som allerede er nevnt...

Var det ironi det med Malakian? For han er såvist ikke flink. Synger ofte veldig falskt, og selv når han treffer tonene høres det styggt ut. System har en av de bedre metalvokalisten i Tankian, så hvorfor Malakian på død og liv skal synge er for meg uforståelig.

Lenke til kommentar
Håper for guds skyld at Freddie Mercury i Queen er nevnt her et sted.

6620937[/snapback]

Dette er feteste vokal. Syntes ikke Freddie hadde noen fet/kul vokal, men heller storslagen.

Enig med HenHau btw, måtte Malakian holde seg langt unna vokalene neste gang. Mezmerize kunne vært endel ganger bedre med bare Serj på vokal.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Mike patton er nok den jeg setter fingeren på.. En utrolig dyktig vokalist som nok kan synge fletta av de fleste :D Synes også labrie i dt er en dyktig vokalist...

Synd at faith no more ikke eksisterer lengre.. " king for a day fool for a lifetime" Anbefales :cool:

6621002[/snapback]

Eksisterer ennå MER en nok Pattonprosjekter selvom Faith No More og Mr. Bungle er død. Ikke noen grunn til å ha Pattonabstinenser.

Lenke til kommentar

6621002[/snapback]

Eksisterer ennå MER en nok Pattonprosjekter selvom Faith No More og Mr. Bungle er død. Ikke noen grunn til å ha Pattonabstinenser.

6621409[/snapback]

Har ikke nevnt at det ikke eksisterer patton prosjekter.. Men sa at det var synd at faith no more ikke eksisterte lengre.. :tease:

Lenke til kommentar

6620965[/snapback]

Tlz.. Skal du klage på at andre kritiserer artister og band, må du da slutte med det selv også. Eller så får du tie synes nå jeg.

6620996[/snapback]

Les det jeg skriver da. Jeg skriver til og med at jeg liker vokalen selv(Noe jeg gjør), men at han er i stand til å klare hva som helst er ganske enkelt en overdrivelse.

Det jeg uannsertt har kritisert er når folk prøver å lage "objektiv diskusjon" ut av ting som åpenbart er subjektivt. Hvor flink en vokalist er rent teknisk sett er faktisk objektivt, det er ikke en smaksak. En kan HATE en vokalist som er ganske flink rent teknisk(Mange hater fks. James LaBrie eller vokalisten i Maiden), eller en kan digge en vokalist som er knalldårlige rent teknisk. (Jeg digger fks. Daron Malakian.)

Var det ironi det med Malakian? For han er såvist ikke flink. Synger ofte veldig falskt, og selv når han treffer tonene høres det styggt ut. System har en av de bedre metalvokalisten i Tankian, så hvorfor Malakian på død og liv skal synge er for meg uforståelig.

Han var flink var nok rett og slett uvitenhet, jeg var fanboy på den tiden jeg skrev det innlegget. (Det er skrevet i 2004.) Han sang(før i hvertfall) UFYSELIG falskt ja, men jeg synes det hadde sin sjarm. Skal være sagt at han har begynt å rent med årene...

Uansett, han er absolutt ikke flink rent teknisk nei.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
For han er såvist ikke flink. Synger ofte veldig falskt, og selv når han treffer tonene høres det styggt ut. System har en av de bedre metalvokalisten i Tankian, så hvorfor Malakian på død og liv skal synge er for meg uforståelig.

6621318[/snapback]

100% enig med deg. Malakian var god hjelp til å sette Hypnotize ned til det dårligste SoaD albumet på min liste. Håper han holder kjeft neste gang, eller så er det ganske så usikkert om jeg kommer til å betale for albumet.

Lenke til kommentar
Han var flink var nok rett og slett uvitenhet, jeg var fanboy på den tiden jeg skrev det innlegget. (Det er skrevet i 2004.) Han sang(før i hvertfall) UFYSELIG falskt ja, men jeg synes det hadde sin sjarm. Skal være sagt at han har begynt å rent med årene...

Uansett, han er absolutt ikke flink rent teknisk nei.

6622060[/snapback]

Det forklarer jo endel. Så bare at en hadde quotet deg, og ble litt overrasket. :)

Lenke til kommentar

6621002[/snapback]

6621409[/snapback]

Har ikke nevnt at det ikke eksisterer patton prosjekter.. Men sa at det var synd at faith no more ikke eksisterte lengre.. :tease:

6622054[/snapback]

Det er det vel kanskje. Men personlig synes jeg at Faith No More var på sitt beste med Angel Dust og King for a Day, og jeg foretrekker å få masse plater med Fantomas, Tomahawk, og Peeping Tom framfor ett nytt Album of the Year. Men det er bare meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...