d'espresso Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Ingenting slår Beatles på vokal.. Eslker måten de korer på.. Spesielt i sangene der Macca synger "forran" og John/George korer.. EDIT: Liker også vokalen i Guns N' Roses og Floyd.. Endret 5. august 2006 av Haakon* Lenke til kommentar
Northcity Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 må si at Rhapsody slår ganske mange band her ass...Fabio Lione's majestetiske stemme danker ut ganske mange band her ass...sry ass Lenke til kommentar
Tristar Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) 1. Mew genial vokal 2. Big Bang 3. Led Zeppelin 4. System of a Down 5. The Cardigans Edit: Queen, Evanscence Hvorfor? Hvorfor? nevnes Satyricon vokalisten Hva med beste gitaristen? Noen som har meninger om det? Selv synes jeg Eddie Van Halen(Van Halen) og Jimmy Page(Led Zeppelin) er utrolige. Endret 4. august 2006 av Tristar Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Hva med beste gitaristen? Noen som har meninger om det?Selv synes jeg Eddie Van Halen(Van Halen) og Jimmy Page(Led Zeppelin) er utrolige. 6612326[/snapback] Det er fint, men da kan du jo poste her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=611257 Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Hva med Eddie Vedder fra Pearl Jam? Sjekk her! Endret 4. august 2006 av Gaston Lenke til kommentar
Knast Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 1. Mew genial vokal2. Big Bang 3. Led Zeppelin 4. System of a Down 5. The Cardigans Edit: Queen, Evanscence Hvorfor? Hvorfor? nevnes Satyricon vokalisten 6612326[/snapback] siden du er skeptisk til å sette spørsmålstegn ved tidligere nevnt vokalist tar jeg meg den frihet å ta igjen.. Øystein Greni (bigbang) er ikke spesielt god vokalist, men absolutt god nok til sitt formål.. han har heller ingen spesielle "fete" (fra tittel) særtrekk.. (hørte på bigbang på vei til jobb i dag btw) Serj Tankian (SOAD) suger live.. han er ubrukelig live-artist.. på cdene kan jeg være enig i at stemmen hans er fet.. men ikke nok.. For all del subjektivt fra både deg og meg.. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 - AC/DC med Bon Scott er FET. Ikke så veldig "bra" teknisk sett, men FET - AC/DC med Brian Johnson Han har/hadde faktisk ganske god kontroll også. Er ikke så god lenger live nå da, tar vel på å synge sånn - B.B. King synger rått - Clapton Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Tom Waits eier alle på vokal. Fakta faen. Lenke til kommentar
Petterman Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Metallica, Guns N' Roses og Black Sabbath har jo de beste vokalene! Lenke til kommentar
Knast Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Metallica, Guns N' Roses og Black Sabbath har jo de beste vokalene! 6613063[/snapback] kanskje feteste, men ikke beste imo.. jeg nekter personlig for hetfield hvertfall.. Jeg stemmer Tony Kakko. Hør på Sonata Articas cover av Iron Maidens "Die with your boots on" Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Vel, favoriten må vel være Sonata arctica og Metallica som en god andre plass. Ellers har vi jo band som Symphony X, Guns & Roses og selfølgelig Nirvana Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Tom Waits eier alle på vokal. Fakta faen. 6612821[/snapback] Fenomenal vokalist. Kongen! Helt fantastisk rekkevidde, særlig for en som ale bare forbinner med en mørk stemme. Når flere oktaver enn de fleste (oppskrytte) 80-tallsmetalvokalister, og alltid med sin egen unike sound. En annen som jeg glemte å nevne tidligere, som jeg kanskje får pes for av folk som ikke vet bedre, er Willie Nelson. En av de virkelig store vokalistene i vår tid. Hadde vel absolutt gehør fra han var en liten gutt, og hvis man hører de tingene han ga ut på 50-tallet så er han den perfekte smørsanger. Så blir han lei av det, inspirert av jazz, soul, og rock, og begynner å eksprimentere med stemmen sin. Det han gjør er å konsekvent kaste stemmen sin å langt ut av pitch og rytme han kan uten at den blir falsk eller urytmisk, i håp om at han skal treffe akkurat de frekvensene som løfter sangen fra en vanlig performance til en usedvanlig happening. I tillegg er pusteteknikken han genial. Inspirert av blant annet yoga og digeridoo, bruker han stemmen på en sånn måte at han kan holde toner ugudelig lenge, og tone og intensitet fra mørk hvisking til følelsesladede høye toner, men alltid på akkurat samme kraftige volum. Ingen andre kan bruke sin stemme med like stor variasjon uten å gjøre den til. 100% naturlig, til en hver tid. Det er god grunn til at alle fra Johnny Cash til Mike Patton til Tom Waits til Rob Halford holder Willie Nelson fram som et eksempel på en virkelig genial vokalist. Endret 4. august 2006 av Niskivara Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Nå må dere slutte å tulle ... Beste vokalisten er Grant Lee Phillips, lytt til "Mobilize" så skjønner dere alt. Lenke til kommentar
EVH Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Syns vel egentlig Chris Cornell har den kuleste stemmen jeg veit om.. Passser hvertfall perfekt til soundgarden og audioslave. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 jeg tror vi nærmer oss en konklusjon Lenke til kommentar
Con Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Jeg er faktisk ett stort fan av vokalisten i Rancid... selv om jeg aldri husker hva han heter Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Pink Floyd har utruleg feit vokal til tider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå