Gå til innhold

Hvilket Band har den feteste VOKALEN?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Mew :w00t: genial vokal

2. Big Bang

3. Led Zeppelin

4. System of a Down

5. The Cardigans

Edit: Queen, Evanscence

Hvorfor? Hvorfor? nevnes Satyricon vokalisten :thumbdown:

Hva med beste gitaristen? Noen som har meninger om det?

Selv synes jeg Eddie Van Halen(Van Halen) og Jimmy Page(Led Zeppelin) er utrolige.

Endret av Tristar
Lenke til kommentar
1. Mew :w00t:  genial vokal

2. Big Bang

3. Led Zeppelin

4. System of a Down

5. The Cardigans

Edit: Queen, Evanscence

Hvorfor? Hvorfor? nevnes Satyricon vokalisten :thumbdown:

6612326[/snapback]

siden du er skeptisk til å sette spørsmålstegn ved tidligere nevnt vokalist tar jeg meg den frihet å ta igjen..

Øystein Greni (bigbang) er ikke spesielt god vokalist, men absolutt god nok til sitt formål.. han har heller ingen spesielle "fete" (fra tittel) særtrekk..

(hørte på bigbang på vei til jobb i dag btw)

Serj Tankian (SOAD) suger live.. han er ubrukelig live-artist.. på cdene kan jeg være enig i at stemmen hans er fet.. men ikke nok..

For all del subjektivt fra både deg og meg..

Lenke til kommentar
Metallica, Guns N' Roses og Black Sabbath har jo de beste vokalene!  :thumbup:  :yes:

6613063[/snapback]

kanskje feteste, men ikke beste imo.. jeg nekter personlig for hetfield hvertfall..

Jeg stemmer Tony Kakko. Hør på Sonata Articas cover av Iron Maidens "Die with your boots on" ;)

Lenke til kommentar
Tom Waits eier alle på vokal. Fakta faen.

6612821[/snapback]

Fenomenal vokalist. Kongen! Helt fantastisk rekkevidde, særlig for en som ale bare forbinner med en mørk stemme. Når flere oktaver enn de fleste (oppskrytte) 80-tallsmetalvokalister, og alltid med sin egen unike sound.

En annen som jeg glemte å nevne tidligere, som jeg kanskje får pes for av folk som ikke vet bedre, er Willie Nelson. En av de virkelig store vokalistene i vår tid. Hadde vel absolutt gehør fra han var en liten gutt, og hvis man hører de tingene han ga ut på 50-tallet så er han den perfekte smørsanger. Så blir han lei av det, inspirert av jazz, soul, og rock, og begynner å eksprimentere med stemmen sin. Det han gjør er å konsekvent kaste stemmen sin å langt ut av pitch og rytme han kan uten at den blir falsk eller urytmisk, i håp om at han skal treffe akkurat de frekvensene som løfter sangen fra en vanlig performance til en usedvanlig happening. I tillegg er pusteteknikken han genial. Inspirert av blant annet yoga og digeridoo, bruker han stemmen på en sånn måte at han kan holde toner ugudelig lenge, og tone og intensitet fra mørk hvisking til følelsesladede høye toner, men alltid på akkurat samme kraftige volum. Ingen andre kan bruke sin stemme med like stor variasjon uten å gjøre den til. 100% naturlig, til en hver tid.

Det er god grunn til at alle fra Johnny Cash til Mike Patton til Tom Waits til Rob Halford holder Willie Nelson fram som et eksempel på en virkelig genial vokalist.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...