Gå til innhold

Hvilket Band har den feteste VOKALEN?

Anbefalte innlegg

Nå gjør det ikke noe om de synger falskt så lenge det høres kult ut. Og Hetfiled sang falskt som faen på 80-tallet, men det var kult alikevel. Var egentlig når han ble alt for seriøs og skulle synge "fint" han ble middelmådig.

Fyren må ikke finne på sånt, bare skrike med whiskeystemmen sin! :green:

EDIT: etter å ha sett et nytt liveklipp av denne vokalisten så må jeg VIRKELIG si at han ikke er noe særlig lenger.... i det hele tatt. FY så elendig!

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enslaved tror jeg forøvrig er den beste lyse(black metalisk) vokalen jeg har hørt live. FY FAEN for en stemme. :wee:

6482956[/snapback]

Grutle har fantastiske skrik og bytter utrolig lett mellom skrik, brøl, og synging. Og alltid med masse kraft. Veldig imponerende.

Uansett... Beste vokalist? Rob Halford i Judas Priest er i en klasse for seg selv. Ufattelig antall stemmer, fra å pionere death-metal brølet i 1976 til å skrike høyere enn noen metallvokalist uten å ty til forsterket falsett. Ikke en trent vokalist, men selvlært og med en mangel på kontroll som gjør ham mer underholdende å høre på live enn noen andre. Men.... Hvis dere ikke tror meg, så hør heller hva Bruce Dickinson har å si:

Oh Christ! There are voices and there are "voices"! I mean, my voice is straight out of the box...I mean, I don't think there is anything freakish about my voice. But Rob...Rob's a freak!!

Andre store vokalister: Mike Patton, Tom Waits, Devin Towsend, etc,etc....

Lenke til kommentar

Den feteste av alle er Falconer`s Mathias Blad, fantastisk vokal. Får frysninger i hele kroppen når jeg hører han synge. Ellers har Russel Allen (Symphony X), Mikael Åkerfeldt (Opeth), Ihsahn, Anthony Kiedis (RHCP) og Fabio Lione (Rhapsody) vanvittig råe stemmer :yes:

Lenke til kommentar

Jeg digger vokalen til Symphony X (Russell Allen). Han har en utrolig variert stemme. Ellers så hører jeg på et band med navn Tower of Power for tiden. De har en god vokal. En virkelig funky stemme.

Endret av Panz3r
Lenke til kommentar

James Hetfield, James LaBrie, Jørn Lande ... nesten alle er nevnt, men er det en som ikke er nevnt må det være Steve Hogarth, vokalisten i Marillion. Sær stemme som ingen kommer i nærheten av.

Lekse til neste uke, hør på Misplaced Childhood av Marillion ;).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...