Gå til innhold

Hvilket Band har den feteste VOKALEN?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
In Flames (Anders Fridén ruler!)

Metallica

Coheed and Cambria(ihvertfall på den ene sangen jeg har hørt :p )

6561391[/snapback]

Coheed-vokalisten har temmelig god falsetto-vokal all the way. (Mange som synes han er veldig sær though.)

In Flames er svært stillige greier, særpreg som bare det.

Mettallica VAR kul, på 80-tallet hadde han rå whiskeystemme med trøkk. I dag blir det bare trist, hørte et liveklipp. Falskt, vel ha har alltid synget falskt... men han hadde kul hes stemme, nå er den bare tamm...

Ikke vet jeg hva han heter...Men Queensrÿche vokalisten er i en klasse for seg selv ;)

Edit: Geoff Tate heter han ;)

6486955[/snapback]

Han er HELT utrolig. Går fra en lav baritone til lys falsetto på null komme svisj. Nydelig stemme. (Synd det nyeste albumet deres virker veldig middelmådig...)

Etter mye høring på Arcturus har jeg fått veldig sansen for vokalistene deres. :)

6562292[/snapback]

Må si meg enig i det du sier om Metallica!

Noen grunn til at du kommenterer? :p (har ikke noe imot det altså, ekke det!)

Lenke til kommentar

Etter mye høring på Arcturus har jeg fått veldig sansen for vokalistene deres. :)

6562292[/snapback]

Garm's prestasjoner på In Masquerade Infernale er ikke til å tulle med.

6562618[/snapback]

Ikke på The Sham Mirrors heller!

Og Simen er også en godgutt på den siste!

Lenke til kommentar

Vel, du lurte jo på noe ang Coheed så tenkte jeg kunne svare på det....

Og er nok litt av samme grunnen som som jeg kommenterer nedenfor her:

(hva enn det er)

Kate Bush uten tvil ;)

6562829[/snapback]

Kate Bush er fantastisk! Bra å se at folk kan kan sette pris på andre vokalister enn det som er i vinden for tiden. Veldig lys og sær vokal.

I lys av henne så synes jeg også Tori Amos og ikke minst o'store Björk fortjener å bli nevnte. Tori har vakker stemme med særpreg. Men Björk... å herregud, hun er noe helt helt spesielt Har en vanvittig KRAFT i stemmen sin(lungekapasitet!), mye mer fyldigere stemme enn det som er vanlig for kvinner. Og så gjør hun dette avantgarde-jazz-vri greiene med stemmen sin. Utrolig.

Björk er tidenes beste kvinnlige vokalist. EOD! :p

EDIT: Hihi, jeg er entusiastisk rundt vokalister for tiden. :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Vel, du lurte jo på noe ang Coheed så tenkte jeg kunne svare på det....

Og er nok litt av samme grunnen som som jeg kommenterer nedenfor her:

(hva enn det er)

Kate Bush uten tvil ;)

6562829[/snapback]

Kate Bush er fantastisk! Bra å se at folk kan kan sette pris på andre vokalister enn det som er i vinden for tiden. Veldig lys og sær vokal.

I lys av henne så synes jeg også Tori Amos og ikke minst o'store Björk fortjener å bli nevnte. Tori har vakker stemme med særpreg. Men Björk... å herregud, hun er noe helt helt spesielt Har en vanvittig KRAFT i stemmen sin(lungekapasitet!), mye mer fyldigere stemme enn det som er vanlig for kvinner. Og så gjør hun dette avantgarde-jazz-vri greiene med stemmen sin. Utrolig.

Björk er tidenes beste kvinnlige vokalist. EOD! :p

EDIT: Hihi, jeg er entusiastisk rundt vokalister for tiden. :)

6563089[/snapback]

Den er grei, interessant å vite hva du mener ;)

Lenke til kommentar

Avdøde Layne Staley frå Alice In Chains har ein vokal som stemmer bra for meg, Maynard James Keenan frå Tool og A Perfect Circle ligger også høgt i kurs.

Også må eg nevne ei til...har heilt gløymd navnet på ho. Kva sjanger ho sang kjem eg ikkje på, jazz, blus eller noko sånt. Var veldig lite i søkelyset, finnes nesten ikkje videoopptak av ho live. Døde for mange år sidan.

Lenke til kommentar
Også må eg nevne ei til...har heilt gløymd navnet på ho. Kva sjanger ho sang kjem eg ikkje på, jazz, blus eller noko sånt. Var veldig lite i søkelyset, finnes nesten ikkje videoopptak av ho live. Døde for mange år sidan.

6569071[/snapback]

Edith Piaf?

Kan det være Janis Joplin? :hmm:

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
TLZ:

At du ikke liker stemmen til Heatfield, betyr ikke at han synger falskt. I så fall hvor har du det fra? Jeg har aldri hør at han har sunget falskt(studio album)

6577828[/snapback]

Ikke på studio nei.

LaBrie virket jo til å synge rett og fint på studioealbumene sine i den perioden stemmen hans var ødelagt. (Men har har for et 2-3 år siden ordnet opp i den. Det hørte jeg på konserten i fjorthøst. :))

Jeg synes en god vokalist skal kunne synge live. ;)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Jeg synes en god vokalist skal kunne synge live. ;)

6578718[/snapback]

Det er nettopp det som deffinerer om det er en god vokalist eller ikke.

Det skal være kult å gå på konserter, en skal bli enda mer imponert av artistenes "preformance"(husker ikke norske ordet) ikke skuffet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...