Gå til innhold

Hvilket Band har den feteste VOKALEN?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pink Floyd

David Gilmour og Roger Waters har kombinert sett en uslåelig vokal. Waters tar seg av alt der utrykket er viktigere enn stemmen (hørt "Careful with that axe, Eugene" og "One of these days..."?), Gilmour tar seg av alt annet. :)

Det skal også nevnes at Supertramp har en enorm vokal i Roger Hodgson. :)

EDIT: Kunne også nevnt Alan Parsons Project på en del sanger, men de bytter vokal oftere enn andre bytter sokker. "Old and Wise", "Limelight", "Silence and I" og "Don't let it show" er geniale Alan Parsons-låter med kanon-vokal, dog tror jeg alle er sunget av forskjellige vokalister. :p

/me venter på flamewar :w00t:

5661543[/snapback]

Vel..Nå sang ikke Roger Waters på One of these Days, ikke Gilmour heller. Så det blingsjer du. Det ar nemlig Nick Mason.

Når det kommer til David Gimour så skal man lete langt etter mer søppel forhold til sjangeren. Han er gitarist, ikke noe annet. Bare hør på hans egne plater. Det er bare summing på lavt nivå. Jeg vil påstå at det er kun Roger Waters som hadde et spesielt preg over vokalen..

Lenke til kommentar
Forresten, Kristoffer "Garm" Rygg fra Ulver har en utrolig sangstemme.

5661812[/snapback]

Ulver er konge, stemme til Garm er genial også. Og se hva som havnet i postkassen min nettopp Ulverkassett.jpg

Den kom visst rett fra Garm i sin tid.

Vokalisten i Immortal, Abbath har sinnsykt feit vokal, ganske unik.

Endret av stakan
Lenke til kommentar

Freddie Mercury, den mannen kunne synge alt....

Bruce Dickinson, den mannen er jeg også sikker på kunne synge alt mulig hvis han gikk inn for det.

Det finnes mange gode vokalister, men det er ikke mange som når opp til disse gutta her. ( dessuten er det mange som ikke er i band)

Lenke til kommentar

Jan-Erik: David Gilmour har en lett gjenkjennelig stemme, så han var med på å sette preg. Verken han eller Roger Waters er gode vokalister, men jeg blir i godt humør av å høre på begge. Lytt litt nærmere på Gilmours vokale prestasjoner på Meddle, Atom Heart Mother og Umma Gumma. Tenk deg så at du bytter ut eller fjerner hans vokaler. Det hadde ikke blitt det samme.

David Gilmour er en fantastisk gitarist forrresten, men Roger Waters er en dyktig konsept-forfatter. Rich Wright er han jeg mener har den beste stemmen. Hør bare på "Reaching for the Rail" fra albumet "Broken China". Varm og dyp stemme som er veldig behagelig.

Lenke til kommentar
Pink Floyd

David Gilmour og Roger Waters har kombinert sett en uslåelig vokal. Waters tar seg av alt der utrykket er viktigere enn stemmen (hørt "Careful with that axe, Eugene" og "One of these days..."?), Gilmour tar seg av alt annet. :)

Det skal også nevnes at Supertramp har en enorm vokal i Roger Hodgson. :)

EDIT: Kunne også nevnt Alan Parsons Project på en del sanger, men de bytter vokal oftere enn andre bytter sokker. "Old and Wise", "Limelight", "Silence and I" og "Don't let it show" er geniale Alan Parsons-låter med kanon-vokal, dog tror jeg alle er sunget av forskjellige vokalister. :p

/me venter på flamewar :w00t:

5661543[/snapback]

Vel..Nå sang ikke Roger Waters på One of these Days, ikke Gilmour heller. Så det blingsjer du. Det ar nemlig Nick Mason.

Når det kommer til David Gimour så skal man lete langt etter mer søppel forhold til sjangeren. Han er gitarist, ikke noe annet. Bare hør på hans egne plater. Det er bare summing på lavt nivå. Jeg vil påstå at det er kun Roger Waters som hadde et spesielt preg over vokalen..

5661868[/snapback]

Oops, en liten blings der, ja. Men står fremdeles fast på at Gilmour og Waters er kanon-vokalister, og at du skal lete langt etter å finne noen som kan måle seg med dem. Det dreier seg ikke om teknikk og growling (wtf er det, forresten? :dontgetit: ) og andre absurditeter, men i ytterste konsekvens er det evnen til å formidle en følelse og en stemning videre til lytteren. Og der lykkes Gilmour og spesielt Waters utrolig bra. Hodgson i Supertramp er en sterk nummer 2.

Jan-Erik: David Gilmour har en lett gjenkjennelig stemme, så han var med på å sette preg. Verken han eller Roger Waters er gode vokalister, men jeg blir i godt humør av å høre på begge. Lytt litt nærmere på Gilmours vokale prestasjoner på Meddle, Atom Heart Mother og Umma Gumma. Tenk deg så at du bytter ut eller fjerner hans vokaler. Det hadde ikke blitt det samme.

David Gilmour er en fantastisk gitarist forrresten, men Roger Waters er en dyktig konsept-forfatter. Rich Wright er han jeg mener har den beste stemmen. Hør bare på "Reaching for the Rail" fra albumet "Broken China". Varm og dyp stemme som er veldig behagelig.

5667840[/snapback]

Stemmer at Wright har en god stemme, men mener ikke han er på nivå med Waters og Gilmour. Wright synger litt (verset) på Comfortably Numb (i hvert fall gjør han det på PULSE-dvd'en), samt har overstemmen i Echoes. God stemme, men han kommer alt for lite frem til at jeg klarer å gjøre meg et inntrykk av ham som vokalist. :/

Lenke til kommentar

Vil si at Robert Plant - Led Zeppelin har en driiit fet vokal. Det samme har Chris Cornell fra Audioslave og Ian Gillan fra Deep Purple også.

Men må igjen si at det er ikke mange som slår Steven Tyler - Aerosmith. Da snakker man fet vokal. Axl Rose er ikke så allerværst han heller.

Lenke til kommentar
Vokalisten i Metallica, James Hetfield, har en utrolig fin stemme..

5667627[/snapback]

"Fin" er vel feil spør du meg. Mer "tøff". :p

(og han var først og fremst bra på 80-tallet, nå har han blitt kjedelig...)

5667646[/snapback]

Joa, det er sant..

Men balader og slike sanger, som feks No leaf clover, når han synger rolig på den, er det en fin stemme, men stemmen hans er jo egentlig tøff.. ;)

Lenke til kommentar
God stemme, men han kommer alt for lite frem til at jeg klarer å gjøre meg et inntrykk av ham som vokalist. :/

5670480[/snapback]

Da bør du, om du ikke har gjort det, høre gjennom soloalbumet Broken China. Der får du vrikelig inntrykk av hvor god stemme han har... Er ellers en veldig bra skive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...