Gå til innhold

Hvilket Band har den feteste VOKALEN?


Anbefalte innlegg

Må også føye til at Lande driver med progressiv metall, sånn at de som ikke takler musikken er advart :p

 

Men for all del, hør litt på det å sjekk ut vokalen. Jorn, Masterplan og Ark er de gruppene han har vært "fast" i. Men han har også bidratt i andre grupper som backing og lignende. Er forresten han som synger på den originale Alt for Norge sangen (VM '94) og ol-sangen vår for Salt Lake City 2002. Og i den Kim's reklamen med han hyper-rockeren som shower for vennene sine med "Fire in the sky, fire in the sky...thunder, thunder" ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

En kort kar som synger i Tool, og Apc, har sunget i CAD, vært med på Tapeworm prosjekt, sunget sammen med deftones (passenger) og RATM (Know Your Enemy og Revolution). Last ned Live versjonen av Know your enemy fra 1993 - Videofil,..satan, Maynard james keenan kommer høyt.

Lenke til kommentar

Altso, den feitaste vokalen, etter mi meining, har James Hetfield frå Metallica. Grunnen har fleire sagt før; han har ei kraft og dybde som er heilt unik. Han er kanskje ikkje verdas beste vokalist sånn reint teknisk, men det er vel ingen av dei vokalistane som er ramsa opp her? Altso, Sissel Kyrkjebø er sikkert mykje betre, reint teknisk sett, enn alle vokalistane de har ramsa opp her.

 

Eg har aldri likt Nirvana noko særleg. MEN! Meir sjel i ein vokal skal du leite lenge etter, når du ser/høyrer Kurt Cobain synge "Where did you sleep last night" på MTV Unplugged in New York. Det blikket han får på slutten av den songen, og det "skriket"... Musikkhistorie.

 

Elles vil eg takke dykk for at INGEN har nevnt Deftones sin vokalist Chino. Han har, utan tvil, den verste stemma eg har høyrd i heile mitt LIV! Eg holdt ut i 5 minutt på konserten. Eg måtte gå.

 

Og kven var det som sa at Corey si stemme på den nye Slipknot-cden var bra? Eg synst at den var noko møl. Øydela heile cden med den drit-stemma si. Iowa derimot, der har han stemme der! Sint musikk!!! :w00t:

 

Elles, av behagelege stemmer vil eg nemne Johnny Cash, må han kvile i fred.

Lenke til kommentar
Altso, Sissel Kyrkjebø er sikkert mykje betre, reint teknisk sett, enn alle vokalistane de har ramsa opp her.

Tja, det spørst nok. Mange vokalister som er nevnt som er ekstremt flinke teknisk. Har du hørt System of a Down sin vokalist? Dream Theater er også veldig flinke...

og Tarja(Nightwish) har uten tvil en stemme utenom det vanlige

Lenke til kommentar
Og kven var det som sa at Corey si stemme på den nye Slipknot-cden var bra? Eg synst at den var noko møl. Øydela heile cden med den drit-stemma si. Iowa derimot, der har han stemme der! Sint musikk!!!

Hmm, det er nå dette "Vol 3: The Subliminal Verses" har blitt hyllet for. At de tør å ta sjanser. Det er et så stort spenn mellom de forskjellige sangene på den CD'n at den setter høye krav til vokalisten. Og jeg tror nok de fleste er enige i meg når jeg sier: Corey leverte varene så de suste.

 

Edit: Dream Theater, LaBrie?!?!?!!?

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Maynard James keenan har nå vært en tidligere operasanger faktisk.. så rent teknisk så er det ingen som er i nærheten av ham. Selv ikke Sissel Kyrkjebø. Hun kommer høyt opp, ja, men det gjør Keenan også, samtidig som han har råkraft i stemmen. Hør på live versjonen av Pushit fra Salival. Ahh. Godt fremført! Plasser Maynard og Sissel ved siden av hverandre, be de skrike alt de kan, og man vil ikke høre et døyt fra sissy!

Lenke til kommentar
Linkin Park.. Etter å ha hørt Live in Texas på dvd ble jeg sjokkert... Gutten kan sine saker!

Jepp... dette gjelder IKKE "MC"'n derimot... har skiggelig sur stemme..

Egentlig er vokalisten i LP den eneste som har skiggelig peiling i det bandet..... men eg liker musikken deres litt for det :p

Lenke til kommentar

Maynard James Keenan TOOL <= Vanvittig dyktig vokalist, dyktig på forskjellige områder, litt sær, men vanvittig dyktig.

 

James Hetfield METALLICA <== Sinnsvakt dyktig, veldig få som klarer å synge like kraftig og samtidig reint som han (snakker da egentlig kun om fra load og seinare, når han har fått litt "moden" stemme ;) )

 

Mikael Åkerfeldt OPETH <== Vanvittig dyktig dødsvokal (skriking/brøling, vil mange kalle det). Relativt flink på rolige greier også, kommer godt fram på "Damnation" albumet

Lenke til kommentar

Bruce Dickinson [iron Maiden / Bruce Dickinson (Solo)] <-- Kraftig Stemme, utømmlige lunger, karismatisk stemme og synger på de mest utenkelige frekvenser...

 

 

Ozzy Osbourne [Ozzy Osbourne / Black Sabbath]<-- Utrolig karismatisk stemme, kan ikke slåes av noen, helt super:)

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...