Gå til innhold

Hvilket Band har den feteste VOKALEN?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er noe jeg også har lurt litt på,er ikke mye vokal kunst der i gården nei  :no:

Som sagt...

 

Mikael Åkerfeldt

 

Om det er blackmetal er nå en annen diskusjon, men de fleste som ikke hører mye på metal ville nok tro at det er det de er ja. Synger nok mørkere osv enn omtrent alle andre jeg har hørt synge og synger også veldig pent og reint til tider. Utrolig stemmekontroll.

 

Så ja, det finnes folk i de hardere metal-sjangrene som er flinke til å synge. Det som er synd er at vokalisten i BM-band som oftest er vokalist fordi "noen må jo være vokalist" og det er jo dumt.

 

edit:

 

En annen flink metal vokalist er vel Jørn Lande. Har ikke hørt mye av han, men "Sunset Station" er kul.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Det er noe jeg også har lurt litt på,er ikke mye vokal kunst der i gården nei :no:

Hmm, utenom å skråle?

 

Det blir vel like teit som å si at en operasanger ikke har noe kvaliteter i stemmen bortsett fra å synge -nettopp- opera? :roll:

 

Vi har dog mange flinke black-metalvokalister. Shagrath (Dimmu Borgir), Satyr Wongraven (Satyricon), Dani Filth (Cradle of Filth), Alexi Laiho (Children of Bodom) og Petri Lindroos (Norther), just to name a few. Vet at alle disse ikke -spiller- i band som passer helt inn i black-metalsjangeren, men vokalen deres derimot. Den er grim!

Lenke til kommentar
Brad Roberts i Crash Test Dummies har en litt spesiell stemme, men den er skikkelig okei å høre på. Det er nok ikke den gruppen med best vokalist, men fyren er flink...

Seriøst, KONGE vokal på mannen! Seriøst merktig stemme, spess på MMM, MMM og Caveman

 

 

600 helt meningsløse og teite poster! wooohooo :w00t:

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Hmm, utenom å skråle?

 

Det blir vel like teit som å si at en operasanger ikke har noe kvaliteter i stemmen bortsett fra å synge -nettopp- opera?  :roll:

 

Vi har dog mange flinke black-metalvokalister. Shagrath (Dimmu Borgir), Satyr Wongraven (Satyricon), Dani Filth (Cradle of Filth), Alexi Laiho (Children of Bodom) og Petri Lindroos (Norther), just to name a few. Vet at alle disse ikke -spiller- i band som passer helt inn i black-metalsjangeren, men vokalen deres derimot. Den er grim!

Bra poeng, men jeg må uttrykke min mening i at alle de du nevnte er nærmest identiske og også realtivt kjedelige vokaliser. Bortsett fra Dani som ligger mer i "fryktelig" kategorien.

 

Gode "skråle-vokalister (:roll:)": Mikael Stanne (Dark Tranquillity), Lord Worm (Cryptopsy) og overnevnte Åkerfeldt.

 

Men, hver sin smak. :wee:

Endret av Hybelkanin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
:w00t: David i disturbed har en bra stemme..

høre han synge darkness fra belive cd'en og når bandet covrer fade to black av metallica på Music as A Weapon II cd'en skjønner man at vokalen til metallica ikke er SÅ bra...

Det er da jeg skjønner at Disturbed har en elendig vokalist og at Hetfield har noe i vokalen sin som ingen andre som prøver å covre metallica sanger har...

 

Har aldri hørt noen som har greid å synge Metallica-sanger med bra vokal, som har samme kraft og feeling som Hetfield.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Synes for å være helt ærlig at Hetfield er en oppskrytt vokalist.

Har en ikke noe teknisk dyktig vokalist, men jeg digger selve stemmen hans, selv om han ikke alltid synger rent.

 

Moralen er vel at alle kan få kul stemme av å være alkis i 20 år (jfr. Hetfields stemme rundt 83) :p

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Synes for å være helt ærlig at Hetfield er en oppskrytt vokalist.

Han er ingen supergod vokalist, men han har en særegenhet og kraft som er ganske fet (og det var jo tross alt det det ble spurt etter her). Blir nesten på samme måte som Kurt Cobain, det er ihvertfall en oppskytt vokalist. Men det er da kult alikevel liksom...

Lenke til kommentar
:w00t: David i disturbed har en bra stemme..

høre han synge darkness fra belive cd'en og når bandet covrer fade to black av metallica på Music as A Weapon II cd'en skjønner man at vokalen til metallica ikke er SÅ bra...

Kanskje fordi at James Hetfield sang Fade to Black på Ride the Lightning-plata i 1984? Det er 20 år siden. Stemmen hans på den tiden var en helt annen enn den er i dag. Det er ingen vokalist som synger likt nå som for 20 år siden. Attpåtil var det mer trash metal på den tiden...

 

Synes for å være helt ærlig at Hetfield er en oppskrytt vokalist.

Selv om han ikke alltid synger rent (spesielt på St. Anger) har han en meget spesiell og kraftig stemme som ikke alltid høres. Med Black Album kom et vendepunkt i Hetfields vokal, og på Load og Reload hører du for første gang en "bløtere" versjon av stemmen. Jeg mener at S&M er det eneste albumet der du virkelig får høre hvor kraftig stemmen til Hetfield egentlig er. På St. Anger er vokalen fylt med mere hat, og dette viser hvor allsidig stemmen til Hetfield egentlig er :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...