Gå til innhold

Trenger hjelp til å bli overbevisst.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På en annen måte, er mindre problemer med OEM pcer (kaller man det ikke det a? :p) får liksom ikke kompatibilitets problemer med de (Jeg hater forresten det ordet, skrev sikkert feil og)

Hvorfor er det mindre problemer med OEM pc'er? Er det fordi de fleste med OEM pc'er er så lite kompetent at de ikke gjør noenting med pc'en sin og at de som bygger selv tror de har peil og fucker opp?

Problemet ligger i 95% av tilfellene mellom tastaturet og stoleryggen du lener deg på.

Kjetil_Laura: Det fører vel til bedre funksjonalitet gjør det ikke?

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Faren min har en 500mhz gammel IBM, har aldri vært noe problemer med den sånn som ting plutselig kan dukke opp med f.eks min pc. Jeg har også herjet rundt med den her men har aldri hatt hardware problemer eller noe. så er man på utkikk etter en pc man kan stole på at starter opp og fungerer når du skal lese nyheter på vg.no eller betale regningene sine i den nye kjekke nettbanken så er en Dell\IBM\etc bra nok pcer.

Hvorfor er det mindre problemer med OEM pc'er? Er det fordi de fleste med OEM pc'er er så lite kompetent at de ikke gjør noenting med pc'en sin og at de som bygger selv tror de har peil og fucker opp?

Er ikke enig der, men synes dette går litt off-topic egentlig.

EDIT: For guds skyld, det er Lura ikke Laura

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Det fører vel til bedre funksjonalitet gjør det ikke?

Hvorfor skal det føre til bedre funksjonalitet om du bygger en selv eller om du kjøper en som dell har satt i sammen? De kjøper delene hos produsentene sine de også. Eneste som er forsjellen er at "du" kan velge komponetene selv.

Seian: Fordelen er at du lærer hvordan en pc funker om du setter den sammen selv, får du ett problem, må du selv løse det. Det lærer du sinnsykt mye av.

Forresten så har du jo hardware no om du får problemer med pc'en din. Skal vedde mye på at du for hjelp her inne, om du behøver det da. Selv hadde eg ingen problemer med min nye pc som eg satte sammen i juli i fjor, trykket på startknappen og alt funket, men eg brukt lang tid på å sette sammen komponentene + at eg issolert kabinettet i sammeslengen, slipte kjøleribben osv.

Lenke til kommentar
Etter konfirmasjonen, skal jeg kjøpe meg ny PC, men så i hele livet mitt har jeg bare kjøpt "ferdig lagde" PCer, altså sånne som man kjøper fra Dell osv.

Tja ehh! Tiderne forandrer sig!

Lurer på hvor mange PC'er (barnevagter) han har købt i hele sit 'lange' liv? :-)

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...