Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lage nettbutikk


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vurderer å lage en liten nettbutikk til et skoleprosjekt, elevbedrift. Kostnaddene bør være så lave som mulig, samtidig som jeg ønsker en sikker, trygg og professionell løsning. Har lest om noen PHP-scripts, men dette har jeg ikke spesiellt mye peiling på.

 

Hva med betalingsløsninger?

Bør webhotellet mitt ha noen spesielle funksjoner?

Og, hvor mye må jeg regne med å betale for en skikkelig løsning?

 

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre, evt. steder der jeg kan lese meg fram til mer informasjon?

 

 

Tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Allå.. Lurer faktisk på det samme.

 

Jeg vil også lage en liten nettbutikk til vår elevbedrift side.

 

Finnes det et gratisk webshop script der kundene f.eks kan legge en vare i handlevognen og videre til kassen og så skrive inn info, adresse osv om seg selv og så sende ordren til oss?

Lenke til kommentar

jo, d kan kanskje hende.. (var ikke meningen å komme så langt innpå det tekninske men) (en moderator kan gjerne flytte posten)

 

Lurer nemlig på noe rent teknisk;

Ser www.tjc.no har billige webhotel/domeneløsninger

29,- pr. mnd for webhotel og domene.

 

Pakken inneholder;

? Gratis domene

? Gratis Support

? 99,9% Oppetid

? Ubegrenset e-post kontoer

? Ubegrenset e-post alias

? Ubegrenset subdomener

?Passord beskyttedemapper

? Apache

? PHP4

? CGI

? Perl5

? mySQL

? Webmail

? Frontpage Extensions

? Kontrollpanel (CPanel)

? Egene Feilsider

? Tilgang til logger

? Detaljert Webstatistikk

? Linux Server

? DNS tjenester

? Sendmail

? SMTP Server

? FTP Tilgang

? File Manager

? Raske linjer

 

? Gratis Scripts

? Webshop

? Portalsystem

? Forum

? Gjestebok

? Teller +++

 

 

Mitt spørmål er derfor om dette webhotellet er godtnok for en liten nettbutikk.

Lenke til kommentar

Anbefaler OScommerce.. har satt opp et par slike butikker. Er veldig greit.

 

OScommerce støtter Paynet.no, som er kredittkortbehandling. Koster rundt 600-700 kr mnd + noen avgifter per salg tror jeg. Fungerer ypperlig. Litt erfaring med PHP kreves for å sette opp Paynet mot OSCommerce.

 

Hold deg UNNA Windows hosting og ASP. Herk! Gå for Linux hosting med PHP/SQL. Hold deg unna leverandører som tilbyr ubegrenset trafikk, det finnes IKKE.

 

Mine tips!

Lenke til kommentar

tror det finnes web-shop moduler til php-nuke, ikke så vansklig å sette opp, vet derimot ikke hvor god sikkerheten er.

 

du kan jo basere deg på postoppkrav, og bruke dette istedenfor kredittkort, ville ikke brukt kredittkort på små ukjente nettsteder selv liksom.

Lenke til kommentar
Paypal er gratis ihvertfall for privatpersoner tror jeg, men tar nok kansje en avgift når inntektene øker...

 

www.paypal.com :-)

Ikke helt. Ihvertfall ikke når det går mellom to forskjellige nasjoner. Når jeg kjøper ting på Ebay så koster det ikke MEG noe ekstra, men den som selger varen må betale 2$ for gildet. Vet ikke om dette gjelder de aller laveste prisene (så som når jeg kjøpte en bok for 99 cent). Dernest er ikke PayPal noe å bruke om du får problemer med det, siden det er INGEN som svarer på henvendelsene. I tillegg til DETTE igjen så kan PayPal folkene gjøre valg som ingen andre forstår. En kar fra Uruguay fikk stengt ned PayPal kontoen sin med 9000$ på, og har etter som jeg ikke forstått sett noe til disse etter det. Så PayPal ville jeg egentlig holdt meg unna.

Lenke til kommentar
For å si det slik:

hva skal dere selge? data deler? da må man ha en startskapital, og jeg kan nesten love dere at dere går konk før dere vet det

enig. dette er vgs? tror ikke dere har sjangs i havet til å drive en nettbutikk som et skoleprosjekt. liten avanse, stor konkurranse osv. er jo mange "proffe" nettbutikker som må legge inn åra.

 

dessuten trenger dere et relativt greit utvalg av varer dere har på lager (antar at dere ikke har et skikkelig just-in-time system stående klart) da de aller fleste ikke gidder å vente på at dere skal få varer på lager, når de isteden kan surfe videre til f eks komplett. krever en del kapital dette. (med mindre dere skal selge et eller annet billige greier som ikke har noe med data å gjøre, kan hende dere har en mulighet da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...