Nightfall Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg har endelig funnet ut at det er hovedkortet mitt som er skylden til de mange blå-skjermene jeg har fått i det siste, og trenger et nytt hovedkort snarest mulig. Kravene til kortet er som følger: - Socket A - Minst 3GB RAM som max-grense - Jeg MÅ kunne koble til minst 7 ATA-133 enheter (!!!) - Ellers er det bra med så mange tilkoblinger som mulig, men må passe Chieftech Midi-tower De 7 ATA-133 enhetene er: - 4 stk WD Harddisk - CD brenner - DVD brenner - DVD rom Løsningen jeg har hatt i dag, har vært å sette de 4 harddiskene i RAID og koble cd-enhetene til de vanlige IDE-portene, men nå klarer jeg ikke å finne noen hovedkort med ATA-133 RAID. (Finnes det forresten en overgang fra ATA-150 til ATA-133?) Konklusjonen er vel egentlig at jeg trenger et hovedkort med enten 2 stk ATA-133 RAID tilkoblinger i tillegg til de 2 vanlige IDE-tilkoblingene, eller et med 4 vanlige IDE tilkoblinger. PLZ... Trenger virkelig litt hjelp her... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) Ka med å kjøpe et meir eller mindre ordinært hovedkort, og kjøpe IDE kontrollere til alle diskane? Har ikkje veldig masse peiling på RAID og greier, men kanskje DETTE kan tilby litt av det du vil ha i det minste?? Endret 2. februar 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Nightfall Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Det kortet har fortsatt bare plass til 4 IDE-enheter + ATA-150 RAID, men IDE-kontrollere er jo ikke det noen dum ide. Kan noen fortelle litt om hvordan en IDE kontroller er? Må jeg ha 4 kontrollere for å koble til 4 harddisker? Er det noen hastighetsforskjell på en ekstra IDE-kontroller og IDE portene som opprinnelig er på hovedkortet? Kan noen komme med eksempler på slike kontrollere? Helst skulle jeg gjerne hatt en overgang fra ATA-150 til ATA-133, hvis dette finnes, så hvis noen har peiling på det området, er jeg takknemmelig om de sier ifra... Lenke til kommentar
Nightfall Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 PLZ folkens!! Jeg kunne virkelig trenge noen svar litt fort, så hvis noen har noe som kan hjelpe, plz tell me!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå