Gå til innhold

Gjøre bilde av display om til sort/hvit

Anbefalte innlegg

Vet at dette ikke er helt om web-design, men det er så mange flinke photoshop folk her...

Uansett, jeg holder på med en oppgave på skolen. Jeg bruker diverse instrumenter og skal ha skjermbilder med i rapporten. Jeg har tatt bilder av displayet med digitalkamera. Jeg vil gjerne ha bildene i sort/hvit for at de skal passe inn i raporten. Jeg har klart å få bildet over i gråtoner, ved å først inveretere fargene i Photoshop, deretter gjøre det om til gråtoner og tilslutt justere kontrasten.

Problemet er at hvis jeg gjør det sort/hvit blir det helt umulig å se hva som er hva på bildene. Er det noen som har noen tips.

Orignalt bilde:

fvis.jpg

Bilde gjort om til gråtone:

bvvis.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skaff deg en ny host slik at vi får se bildene ;)

Ooops.

Har ikke lagt ut bilder før så trodde dette ville virke...

Uansett vil man se bildene hvis man går inn på Link

(Brukte et ferdig oppsett, er bare de to bildene litt ned på siden som av interesse)

Lenke til kommentar

Grunnen til at bildet blir veldig uleselig i s/v, er for det første at det er et snev av motion i bildet, noe som gjør at det blir umodifisert blurrete.

Jeg fikk konvertert bildet etter en stund vha Image > Ajustmenst > Grayscale. Deretter brukte jeg Select > Color range og til slutt satt jeg opp kontrasten en del.

Det ble nokså greit. MEN; bildet er tatt fra en litt skrå vinkel, og det nederst på skjermen har et annet perspektivforhold enn det som er oppe på skjermen.

Det hele ville bli mye lettere for deg om du fikk tatt et bedre bilde, og prøv å få med BARE skjermbildet, ikke skjermen rundt.

Lenke til kommentar
Der er ingen bilder.... .. ..  Men for å gjøre et fargebilde om til svart kvitt så kan du gjøre som eg sa i en tidligare post her...

Virker ikke den nye linken heller?? PoleCat fikk jo tak i dem.

Takk for godt svar PoleCat!

Lenke til kommentar
Der er ingen bilder.... .. ..   Men for å gjøre et fargebilde om til svart kvitt så kan du gjøre som eg sa i en tidligare post her...

Virker ikke den nye linken heller?? PoleCat fikk jo tak i dem.

Takk for godt svar PoleCat!

åh, det var kanskje riktig likevel, ignorerte det bildet som var der.. Såg ut som ei tom "eksempelside" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...