Jarleo Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Vet at dette ikke er helt om web-design, men det er så mange flinke photoshop folk her... Uansett, jeg holder på med en oppgave på skolen. Jeg bruker diverse instrumenter og skal ha skjermbilder med i rapporten. Jeg har tatt bilder av displayet med digitalkamera. Jeg vil gjerne ha bildene i sort/hvit for at de skal passe inn i raporten. Jeg har klart å få bildet over i gråtoner, ved å først inveretere fargene i Photoshop, deretter gjøre det om til gråtoner og tilslutt justere kontrasten. Problemet er at hvis jeg gjør det sort/hvit blir det helt umulig å se hva som er hva på bildene. Er det noen som har noen tips. Orignalt bilde: Bilde gjort om til gråtone: Lenke til kommentar
PT Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Skaff deg en ny host slik at vi får se bildene Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Image - adjustments - desaturate Elns. i photoshop Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Åpne bildet og gå til Image-> Mode-> Greyscale... men det er kanskje det du har gjort? men prøv uten å inverte først... Lenke til kommentar
Jarleo Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Skaff deg en ny host slik at vi får se bildene Ooops. Har ikke lagt ut bilder før så trodde dette ville virke... Uansett vil man se bildene hvis man går inn på Link (Brukte et ferdig oppsett, er bare de to bildene litt ned på siden som av interesse) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Der er ingen bilder.... .. .. Men for å gjøre et fargebilde om til svart kvitt så kan du gjøre som eg sa i en tidligare post her... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Grunnen til at bildet blir veldig uleselig i s/v, er for det første at det er et snev av motion i bildet, noe som gjør at det blir umodifisert blurrete. Jeg fikk konvertert bildet etter en stund vha Image > Ajustmenst > Grayscale. Deretter brukte jeg Select > Color range og til slutt satt jeg opp kontrasten en del. Det ble nokså greit. MEN; bildet er tatt fra en litt skrå vinkel, og det nederst på skjermen har et annet perspektivforhold enn det som er oppe på skjermen. Det hele ville bli mye lettere for deg om du fikk tatt et bedre bilde, og prøv å få med BARE skjermbildet, ikke skjermen rundt. Lenke til kommentar
Jarleo Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Der er ingen bilder.... .. .. Men for å gjøre et fargebilde om til svart kvitt så kan du gjøre som eg sa i en tidligare post her... Virker ikke den nye linken heller?? PoleCat fikk jo tak i dem. Takk for godt svar PoleCat! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) Funker ikke Ctrl - Shift - I ? Edit; Jeg har kanskje misforstått noe..:/ Endret 2. februar 2004 av Marvil Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Der er ingen bilder.... .. .. Men for å gjøre et fargebilde om til svart kvitt så kan du gjøre som eg sa i en tidligare post her... Virker ikke den nye linken heller?? PoleCat fikk jo tak i dem. Takk for godt svar PoleCat! åh, det var kanskje riktig likevel, ignorerte det bildet som var der.. Såg ut som ei tom "eksempelside" Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Funker ikke Ctrl - Shift - I ? Edit; Jeg har kanskje misforstått noe..:/ Jepp, det har du. Den kompinasjonen INVERTERER bare fargene, trådstarter er ute etter å få dette så nært kun s/v som mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå